האם הישראלים אוהבים ללעוס מסטיק, ואיך הם אוהבים אותו - עם או בלי סוכר ואלו חברות שולטות במכירת המסטיקים?
מסקירה שערכה קרדיט אינפורמיישן אסוסיאיישן (CIA) עולה, כי כל ישראלי לועס בממוצע מסטיק אחד כל יומיים, ובסך-הכל כ- 180 מסטיקים בשנה.
נמצא, כי הישראלים לועסים מסטיקים בכ- 500 מיליון שקלים בשנה, והם מעדיפים בעיקר מסטיקים ללא סוכר (62%), כאשר הם מוציאים על מסטיקים אלו כ- 310 מיליון שקלים בשנה.
מממצאי הסקירה עולה, כי המסטיקים הם אחד המוצרים הנמכרים ביותר ב"פיצוציות", לאחר סיגריות ושתייה קלה.
עוד עולה מהסקירה, כי שוק המסטיקים נשלט על-ידי שתי חברות עיקריות - "שטראוס-עלית" עם המותג "מאסט" ו"ריגלי" עם המותג "אורביט".
מ- CIA נמסר, כי למרות החידושים והקמפיינים הנרחבים, שוק המסטיקים לא הראה גידול בשנים האחרונות והגידול הבולט היחיד הוא של נתח השוק של המותג "מאסט", שבחודשים אחדים אף עובר את נתח השוק של "אורביט".
הצרכנים בני 35 ומעלה מעדיפים את טעם הספרמינט במסטיק והצעירים מעדיפים את טעמי הפירות. עוד עולה, כי כיום האריזה הפופולרית ביותר למסטיקים היא חפיסת הקרטון המכילה 20 מסטיקים.