"מתקפת המונדיאל" מתרחשת לאו דווקא בשעות המשחקים ועל כר הדשא. מכורים לכדורגל וגם כאלו שלא, מרגישים את המונדיאל מזה זמן בתיבת הדואר האלקטרונית. אלפי סוגי ספאם שונים בישראל, כולם קשורים למונדיאל, נקלטו על-ידי קומטאץ' במהלך חודש מאי עוד בטרם החלה שריקת הפתיחה.
מלבד הודעות הספאם הנשלחות באנגלית, ניתן למצוא גם דוגמאות לספאמונדיאל ש"עשה עלייה" ונקלט בהצלחה על-ידי הספאמרים המקומיים, מהימורים ועד נופשונים: "בוא לראות ולעשות כסף משערי המונדיאל", "יוצאים לנופש לפני שמתחיל המונדיאל", "חווית מונדיאל באילת", "די לסחטנות - אפשר לראות את המונדיאל בחינם", וכו'.
"שולחי הספאם למיניהם מנסים לרכב על גב הפופולריות של המונדיאל. החל מסוחרים המקדמים מוצרי ספורט, דרך ספקי תוכן למיניהם המציעים סרטי וידאו, ראיונות עם שחקנים ומידע על המונדיאל וכלה בשולחי הספאם המסורתיים המציעים לנו הלוואת זולות, חופשות ומוצרים שונים", אומר אמיר לב, נשיא קומטאץ' והCTO של החברה.
גם בתיבות הדואר של גולשים ברחבי העולם משתוללת חגיגת המונדיאל בספאם: עשרות מיליוני הודעות הקשורות במונדיאל הופצו לתיבות הדואר.
בין ההודעות בלטו הודעות מסחריות שניסו לרכז תשומת לב הגולשים באמצעות שימוש במונדיאל בשורת הנושא, גם כשאין כל קשר בין המוצר שהן מוכרות לתחרות הכדורגל. לדוגמא: " World Cup extra cashback offer plus new quicker payments " היא שורת נושא של הודעת ספאם שנשלחה בארה"ב הקשורה למעשה ללקיחת משכנתאות.