במחצית הראשונה של שנת 2002 קטן מספר המפרסמים בערוץ 2 ב-4%. כך מסרה חברת יפעת בקרת פרסום, הסוקרת את פעילות שוק התקשורת והפרסום בישראל.
על-פי נתוני יפעת, מספר המפרסמים הפעילים קטן ב-13% בששת החודשים הראשונים של השנה. בסך הכל, פרסמו 4,534 מפרסמים בתקופה זו, לעומת 5,212 מפרסמים במחצית הראשונה של 2001.
על-פי הנתונים, עם המפרסמים הבולטים שפרסמו בחצי הראשון של 2001 ולא פרסמו בחצי הראשון של 2002 נמנים חברת עין גדי, המשווקת מים מינרליים, וחברת איתוראן. השתיים מיוצגות על-ידי משרד הפרסום ראובני פרידן. לרשימה זו מצטרף גם המרכז הרפואי עתידים, שמיוצג על-ידי משרד הפרסום זרמון-גולדמן.
מפרסמים חדשים שפעלו בחצי הראשון של 2002 ולא פעלו בחצי הראשון של שנת 2001 כוללים את ישראל 10 וחברת PFIZER, יבואנית הויאגרה - תקציבים בטיפולו של משרד הפרסום גיתם, וחברת GREEN MEDIC LINE העוסקת ביבוא מוצרי בריאות, שתקציב הפרסום שלה מטופל במשרד הפרסום נחמני צפריר.
זמן השידור המצטבר של פרסומות בערוץ 2 בחצי הראשון של 2002 גדל ב-1.5% בלבד, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה הקודמת ל-392 שעות. מספר התשדירים והחסויות בחצי הראשון של 2002 עמד על 70,255, לעומת 68,271 בחצי המקביל אשתקד. יחד עם זאת, כמות המפרסמים בערוץ 2 ירדה בכ-4% - מ-265 בחצי הראשון של 2001 ל-255 בחצי הראשון של 2002.
לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "אין דרך למדוד את עוגת הפרסום במחירי אמת, שכן לצורך העניין יש לדעת את כל הפרטים אודות ההנחות והבונוסים שניתנו בפועל לכל עסקה ועסקה. הדרך היחידה לאמוד את ההשקעה בפרסום בפועל היא למדוד אותה במחירי מחירון, ובשלב שני לנתח את הנתונים ולשלב את הפקטורים הנכונים".
יעקובי מוסיף ודיווח כי: "עוגת הפרסום גדלה כביכול בשל העובדה שאם בעבר היה המפרסם מקבל X פרסומות עבור Y שקלים, כיום, עקב הורדת מחירים לא רשמית, הוא יקבל יותר מ-X פרסומות עבור אותם Y שקלים. כמות הפרסומות שעלתה מתורגמת לגידול במחירי מחירון, אך העוסקים בפרסום מבינים, כי הפער בין מחירי המחירון למחירים בפועל הוא שהשתנה".