שר התחבורה, אפרים סנה, הגיש לוועדת השרים לענייני כלכלה בקשה, להאריך את מועד סיום פעילותה של חברת נתיב איילון עד ל-31 בדצמבר 2005 או למועד מאוחר יותר עליו יוחלט.
חברת נתיבי איילון אמורה לסיים את פעילותה כחברה עירונית- ממשלתית ב-31 בדצמבר 2003, בהתאם להחלטת הממשלה.
סנה ציין, כי בשל סירובן של הרשויות המקומיות שבתחום פרויקט איילון דרום להשתתף במימונו, חל עיכוב בביצוע הפרויקט בעיקר בגלל בעיות תכנוניות. על-פי התחזית אמורים הפרויקטים השונים להסתיים בסוף שנת 2005.
שר התחבורה ציין, כי חברת נתיבי איילון מבצעת כיום פרויקטים תחבורתיים רחבי היקף בתל אביב ובמטרופולין גוש דן בהיקף של כשלושה מליארדי שקלים.
נתיבי איילון אחראית בין השאר, על פרויקט 'איילון דרום'. מדובר בהמשך פיתוח נתיבי איילון כדרך מטרופולינית, ממחלף קיבוץ גלויות, דרך חולון ובת ים ועד מחלף חולות. עלות הפרוייקט נאמדת בכ-400 מיליון שקל.
עוד מתכננת נתיבי איילון, את פרויקט 'דרום הקריה' ופרויקטים עירוניים שונים במסגרת הסכם רב שנתי עם עיריית תל אביב-יפו.
לדברי סנה, פרויקטים אלה צפויים לתת מענה הולם למצוקותיה התחבורתיות של תל אביב ולהקל על התנועה במטרופולין תל אביב.
יצויין כי נתיבי איילון נמצאת בבעלות משותפת של משרד התחבורה ועיריית תל אביב. מניותיה מחולקות באופן שווה בין שתי הרשויות, אולם למשרד התחבורה יש זכות הכרעה בכל החלטה.