סלקום ממשיכה לצמוח למרות המיתון העמוק במשק. החברה רשמה גידול של 5% ברווח הנקי שלה, ברבעון השני של שנת 2002, אשר הסתכם ב-153 מיליון שקל.
הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו בכ-1.3 מיליארד שקל - גידול של 3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה של שנת 2002 רשמה סלקום גידול של 4% בהכנסותיה, שהסתכמו ב-2.6 מיליארד שקל. הרווח הנקי שלה במחצית הראשונה של שנת 2002 הסתכם ב-334 מיליון שקל - גידול של 16% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
מנכ"ל סלקום, יעקב פרי מסר, כי בסוף הרבעון השני, היו לחברה 2.4 מיליון לקוחות פעילים.
סלקום ממשיכה להוביל את שוק תקשורת הסלולר במספר הלקוחות וברמת הריווחיות הגבוהה שהיא מציגה.
פרי מסר: "מדיניות החברה, שנועדה להבטיח צמיחה יציבה ובטוחה, תוך שמירה מקסימלית על 2.4 מיליון לקוחותיה הקיימים, המשיכה להוכיח את עצמה, גם בתקופה של תחרות קשה בשוק התקשורת, מיתון עמוק, וקשיים ביטחוניים וכלכליים, המשפיעים על המשק הישראלי כולו".
במהלך הרבעון השני השיקה סלקום את הרשת המסחרית הראשונה בישראל לתקשורת נתונים אלחוטית בטכנולוגיית GPRS.
במחצית הראשונה של שנת 2002, השקיעה סלקום בשתי הרשתות שלה (GSM/GPRS ו-TDMA) כ-300 מיליון שקל. החברה מוסרת, כי חוסנה הפיננסי מאפשר לה להמשיך ולבצע השקעות מהותיות בשתי הרשתות הקיימות, ממקורותיה העצמיים ומהאשראי הניתן לה מהבנקים.
מקורותיה העצמיים של סלקום נובעים מרווחים שנצברו במשך 6 השנים האחרונות. סלקום החלה להרוויח החל מהשנה השלישית לפעילותה, הישג יוצא דופן, בעיקר כשמדובר במפעיל סלולרי שחדר לשוק שהיה מונופוליסטי.
יצחק אידלמן, מנהל חטיבת הכספים בסלקום מסר: "ברבעון השני של שנת 2002 שמרה סלקום על מכפיל EBITDA ביחס לחוב של 1.4. יחס זה מעיד על חוסנה של החברה".
המשמעות היא שתוך פחות משנה וחצי יכולה סלקום לפרוע את סך כל התחייבויותיה באמצעות רווחיה התפעוליים בלבד. בחברה מציינים, כי יחס זה בולט במיוחד, לאור ההשקעה הגדולה שנדרשה מעצם הקמת רשת תקשורת נוספת חדשה. יחד עם זאת, סלקום ממשיכה לנצל חלק קטן בלבד מתוך פוטנציאל המינוף הפיננסי שלה – עוד דבר המקנה לה יתרון רב.
זהו הרבעון הראשון, שבו ההון העצמי של סלקום עולה על 2 מיליארד שקל ומהווה כ-33% מסה"כ יתרת המאזן.
במהלך הרבעון השני, ביצעה סלקום פיטורים אשר ניכרים בירידה בהוצאות התפעוליות, תוך שמירה על גידול בהכנסות. הוצאות הנהלה וכלליות, שהסתכמו ב-153 מיליון שקל, קטנו בכ-18% בהשוואה לרבעון הקודם.
עוד עולה מהדוחות הכספיים של סלקום, כי הוצאות המכירה והשיווק ברבעון השני הסתכמו ב-188 מיליון שקל - גידול של 5% בהשוואה לרבעון הקודם. גידול זה נובע בעיקר מן התחרות האגרסיבית בשוק הסלולר, המצריכה השקעה רבה במשאבים שיווקיים.
גם ברבעון זה המשיכה סלקום להציג הכנסות מימון, למרות התחייבויותיה הפיננסיות לבנקים. הכנסות אלה נובעות בעיקר מצעדי הגנת מטבע, אותם נוקטת החברה במטרה להגן על עצמה מפני שינויים בשערי המט"ח.