הקריאה בעיתונים היומיים ממשיכה לרדת, בעוד שהעיתונות החרדית והימנית נמצאת בפריחה חסרת תקדים - כך עולה מסקר TGI, המודד את שיעור הקריאה בעיתונות ואת ההאזנה לרדיו.
החשיפה לגיליון יומי ממוצע של "מעריב" ירדה מ-22.4% ל-20.4%; החשיפה לגיליון "ידיעות אחרונות" יומי כפולה מ"מעריב" אך גם היא ירדה מ-42.7% ל-40.1%; החשיפה לגיליון "הארץ" ירדה מ-7.2% ל-6.1% והחשיפה ל"גלובס" נותרה יציבה - 3.3%. הנתונים מתייחסים להשוואה חצי שנתית בין ינואר-יוני 2006, לתקופה המקבילה אשתקד.
בחשיפה לגיליונות סוף השבוע של העיתונים מגמת הירידה אפילו חריפה יותר - מה שמלמד שגם כאשר לקוראים יש יותר זמן פנוי, הוא אינו מוקדש בהכרח לקריאת עיתונים. החשיפה לשלושת העיתונים הגדולים צנחה בכ-10% בממוצע.
החשיפה לגיליון סוף השבוע של "מעריב" ירדה מ-28.2% ל-25.3%; ב"ידיעות אחרונות" החשיפה בסוף השבוע צנחה מ-55.2% ל-50.9% והחשיפה לגיליון סוף השבוע של "הארץ" ירדה מ-8.8% ל-7.5%. גיליון סוף השבוע של "גלובס" עלה מ-2.1% ל-2.5%. עיתון יומי חדש שאינו מופיע בגל זה של סקר TGI הוא "ישראלי", המופץ חינם בתחנות הרכבת ובקווי אגד - בחברת מחקרי סינגל סורס העורכת את הסקר, מסבירים זאת בכך שלא ניתן להפיק נתונים מהימנים על מוצר בששת החודשים הראשונים ליציאתו לשוק.
הירידה בעיתונות סוף השבוע בולטת לאור התחזקות הגלישה באינטרנט, ובמיוחד לאור שגשוג העיתונות החרדית והימנית שמופצת בעיקר בסופי שבוע. עיתון "המודיע" עלה מ-2.3% ל-2.7%; עיתון "יתד נאמן", שערך שדרוג ועבר לחלוקה חינם בחלק מימות השבוע, עלה מחשיפה של 2.1% ל-2.9%; "מקור ראשון", שזז מזיהוי עם החלק הימני של המפה הפוליטית למרכז, נותר יציב על 4.3%; "משפחה" עלה מ-3.2% ל-4.2% וביטאון המתנחלים "בשבע", אף הוא מופץ חינם, עלה מ-5.8% לחשיפה של 6.5%.
לאורך חמש השנים האחרונות מבטא סקר TGI מגמת ירידה בקריאת 4 העיתונים הארציים היומיים המרכזיים בימי חול ובסופי שבוע. בתקופת יולי 2001 עד יוני 2002, סך כל הקריאה המשותפת (בניכוי חפיפה) לארבעת העיתונים היומיים עמדה על 68.7%, והיא ירדה בהדרגה עד ל-57.6% כיום. מגמה זהה ניתן לזהות בקריאת עיתוני סוף שבוע בהם סך הקריאה המשותפת של עיתוני סוף שבוע הייתה 81.6% בשנת 2002 וירדה עד 67.3% כיום. גם ההאזנה לרדיו מראה מגמת ירידה מהאזנה יומית של 83.6% לרדיו ב-2002 ועד ל-77.6% כיום.
גם הזמן המושקע בצריכת כל אחד מאמצעי המדיה מלמד על השינויים שחלו בענף. הזמן המושקע בהאזנה לרדיו ירד מ-130 דקות בממוצע ליום ל-118 בארבע השנים האחרונות; הזמן המוקדש לקריאת עיתונות יומית ביום חול ממוצע נשאר כשהיה בהיקף של כ-30 דקות ביום. לעומת זאת, אם זמן הגלישה באינטרנט עמד על 99 דקות בממוצע לשבוע לפני 4 שנים, הרי שכיום הוא עומד על 221 דקות בממוצע.
ברוב תחנות הרדיו נרשמה ירידה בהאזנה, כאשר הירידה החדה ביותר נרשמה ברשתות קול ישראל: קול ישראל ירד מ-45.1 בחציון שעבר ל-42.4 בחציון הנוכחי. תחנות הרדיו האזורי רשמו גם כן ירידה קלה מ-35.0 ל-34.9, ותחנות גלי צה"ל יורדות מ-45.9 ל-44.7.
מבין תחנות הרדיו הכלל-ארציות, רשת א’-מורשת רושמת עלייה קלה מ-4.9 ל-5.0, רשת ב’ ירדה מ-29.9 ל-28.8, רשת ג’ רושמת ירידה חדה מ-16.2 ל-14.1, גל"צ יורדת מ-26.8 ל-25.1 וגלגל"צ רושמת עלייה קלה ברייטינג מ-27.3 ל-27.4.