חברות הגרירה המעניקות שרותי חילוץ חרום לכלי רכב מושבתים, עמדו (יום ב', 12.8.02) בפני קריסה.
התופעה המוכרת בימי שיא החורף, התרחשה היום בימי שיא הקיץ. מספר גורמים עונתיים חברו לגל של פניות לקוחות במצוקה, אשר הביאו את שרותי החרום לסף קריסה.
החום הכבד גורם לתעוקה על מערכות החשמל של הרכב, בדומה לתופעה המוכרת מימי שיא הקור והרטיבות. לתנאים אלה חברה העובדה, כי כלי רכב אשר נסעו קילומטרים רבים בכבישי ישראל בתנאי חום קשים, לא עומדים בדרישות התקן של מערכות הצינון. צינורות רבים של נוזלי קרור מסוגים שונים לא עומדים בעומס, ונקרעים במהלך הנסיעה.
חברת שגריר מזהירה ומבטיחה ללקוחותיה, כי מכוניתם תחולץ בתוך 3 שעות לכל היותר. אלא שהיום לא הצליחה המערכת לעמוד בלוח הזמנים, ואף לא הצליחה להודיע על השינוי בתנאים המובטחים רשמית.
העומס על המוקדנים היה כה רב, עד שאיחור של 5 (!) שעות במתן השרות, נערך ללא הודעה מראש. עבודתם של לקוחות רבים הושבתה, ואיש לא יפצה אותם על הנזק.
חברות הגרירה מקבלות את מנויהם ללא כל מאמץ, היישר מחברות הביטוח. כך יוצא כי הלקוח הסופי אינו אדון לקביעת החברה אשר תחלץ אותו במצוקתו, ולמעשה הוא נתון בידי חברת הגרירה על-פי החלטת חברת הביטוח.
מוקד טלפוני ממוחשב עונה ללקוחות חברת שגריר, ומבטיח להם חילוץ בתוך זמן ניכר של 3 שעות. גבול עליון זה שבימים רגילים, הפך היום לגבול עליון, אשר מעליו הוקמה קומה נוספת בת שעתיים.
למנוי מהשורה של חברת הגרירה שגריר, אין כל דרך להגיע אל מנכ"ל החברה, עופר ליאור. המענה הקולי הממוחשב מודיע בנימוס מתכתי כי הודעת הלקוח התקבלה, ומבטיח שרות בו הגורם האנושי אינו יכול לעמוד. תלונות ניתן להגיש רק לנציגות "בקרת אכות", אשר אחדות מהן אינן עומדות בלחץ ומרימות קולן על הלקוחות הנזעמים.
רק במקרים נדירים יתארו המוקדנים את הפתרון החלופי: לקוח אשר ריכבו לא חולץ במסגרת לוח הזמנים המובטח, זכאי לגרור את מכוניתו באמצעות חברה מתחרה, ויקבל משגריר החזר עד לגובה של 120 שקלים.