היה זה בסוף שנת הלימודים בשנה שעברה. אוטובוס שהסיע תלמידים בשרותה של מועצת עמק חפר אסף את התלמידים מבית הספר היסודי, בבית יצחק, ביום הלימודים האחרון והחל במסלול הפיזור הקבוע. באחד מהצמתים באזור כפר יונה (מזרחית לצומת בית ליד) פגע האוטובוס בג'יפ צה"לי, כנראה בגלל אי ציות לרמזור אדום, והתהפך.
תוצאות התאונה היו נוראיות - עשרות פצועים ושלושה ילדים הרוגים, מהם שתי אחיות. אחת המסקנות שעלתה מהתאונה הנוראה ההיא הייתה המסקנה, לצערנו הרב הידועה כבר ממזמן, כי חגורות בטיחות היו מצילות את חייהם של שלושת הילדים ההרוגים. אלו האחרונים הועפו אל מחוץ לאוטובוס בעת ההתהפכות ונהרגו כתוצאה מהפגיעה בכביש.
מיד לאחר התאונה הבטיחו כולם - החל בשר התחבורה, עבור בשרת החינוך והשר לביטחון פנים וכלה בארגון המסיעים - כי התקנות ישונו והילדים יחגרו. למעלה משנה עברה מאותה הבטחה ועד, שסוף סוף, היא ממומשת. והיום הודיע שר התחבורה, שאול מופז, כי החל מ- 1 בספטמבר יחויב כל רכב להסעת תלמידים, ובכללם גם אוטובוסים, להיות מצוידים בחגורות בטיחות, במטרה להגביר את ביטחונם של התלמידים.
מדובר באוטובוסים עירוניים ובינעירוניים משנת יצור 1995 ואילך. אוטובוסים המשמשים להסעת תלמידים משנת יצור 1994 ומטה יחויבו להצטייד בחגורות בטיחות עד ל- 1 בספטמבר 2007 לכל היותר. מופז מסר כי אוטובוסים וכלי רכב להסעת תלמידים שלא יותקנו בהם חגורות בטיחות כמחויב בתקנות התעבורה, לא יורשו להסיע תלמידים.
על-פי נוהל חדש שפורסם על-ידי אגף הרישוי במשרד התחבורה יצוין ברישיון הרכב של כל רכב להסעת תלמידים כי הוא מורשה להסיע תלמידים. בנוסף לכך יחויבו האוטובוסים להצמיד לחלק האחורי של כלי הרכב שילוט "ילדים".
מינהל התנועה במשרד התחבורה פרסם לאחרונה חוזר לכל מנהלי חברות ההיסעים, קציני הבטיחות והרשויות המקומיות בדבר החובה להתקין חגורות בטיחות בכל כלי הרכב להסעת תלמידים.
מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן מסר כי בשבועות הקרובים צפויה להיכנס לתוקף תקנה נוספת, המחייבת כלי רכב להסעת לתלמידים להתקין פנסי סימון ואיתות המציינים כי מדובר ברכב להסעת תלמידים.
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה תצא בסוף החודש בקמפיין מיוחד בנושא בכל אמצעי התקשורת, במטרה להעלות את מודעות הציבור לחובת חגירת חגורות הבטיחות וחשיבותה בהסעות תלמידים.
יצוין כי משנת הלימודים הנוכחית (תשס"ו) חל איסור להושיב שלושה ילדים באוטובוס, במושב המיועד לשני נוסעים. עד לתקנה זו ניתן היה להסיע בכל צמד של מושבים של אוטובוס שלושה ילדים בני 14 ומטה, במושב המיועד לשני נוסעים.