אם אתם מתחילים להשמין כדאי שתדעו שזה לא תמיד נובע מהיעדר משמעת וכוח רצון, אלא בשל המבנה המיוחד של המוח שלכם. כך עולה ממחקר שנערך לאחרונה בבריטניה.
מתוצאות המחקר עולה, כי ישנם בני אדם אשר מתפתים ביתר קלות לצרוך מזון בעקבות צפייה בתמונות של מוצרים מפתים (למשל מעדנים), ואילו לאחרים ישנה חסינות גבוהה יותר מפני תמונות אלה. מתברר, כי נטייה זו קשורה למידת המוטיבציה של האדם להשיג מטרות בחייו.
במהלך המחקר נחשפו בפני הנבדקים, גברים ונשים, תמונות של מזונות מפתים ובמקביל נסרקו מוחותיהם באמצעות מכשיר תהודה מגנטי. לאחר מכן, נדרשו הנבדקים לענות על שאלון שבחן את מידת המוטיבציה שלהם להשיג מטרות.
הממצאים הראו, כי אצל האנשים בעלי נטייה גדולה מהרגיל להתפתות למעדנים שהוצגו בפניהם, הפעילות המוחית באזורי המוטיבציה גדולה פי שניים מאצל אנשים בעלי נטייה מתונה יותר.
רותי אליאב, דיאטנית קלינית מחברת ויטה לייף, מסרה: "אכן אין זה מפתיע שמגיפת ההשמנה הולכת ומתפשטת. מתברר שישנם אנשים אשר מבחינה ביולוגית-פסיכולוגית פשוט אינם יכולים לעמוד בפני הפרסומות למזון, שבהן אנו מופצצים בלי הפסקה". אך כאן נכנסות שיטות ההרזיה החדישות, העוזרות לאוכלוסיה ה'פגיעה' להתגבר על ההשפעות של אורח החיים כיום, הוסיפה.