סקר שנערך על-ידי חברת מבושלת, שהינה החברה הגדולה בישראל המתמחה בייצור ושיווק ארוחות מוכנות לחגים, שבוצע על-ידי מכון מותגים במדגם ארצי של 550 מרואיינים בגילאי 18 ומעלה, מגלה נתונים מעניינים באשר לתוכנית הציבור בחגים.
הנה הנתונים העיקריים של הסקר:
בשל במצב הביטחוני והאירועים בשנה האחרונה - 62% מהישראלים יחגגו את החג בבית, 14% יחגגו את החג אצל קרובים או בני משפחה, כלומר כ-76% יחגגו את החג בבית.
4% ציינו, כי את ראש השנה יחגגו בחו"ל, 3% בבתי מלון. 14%ציינו שעדיין לא החליטו או לא יודעים היכן יחגגו את החג.
עוד עולה מתוצאות הסקר: יותר נשים ציינו שיחגגו את החג בבית -64%, לעומת גברים - 59%. בקרב גילאי 55-64 היתה תשובת שיא - 70% השיבו, שיחגגו את החג בבית.
אחת השאלות העולות מתוך הסקר היא: האם אתה מתכוון לחגוג את ראש השנה באותו אופן כפי שחגגת בשנה שעברה. תשובתם של 16% היתה כי הם לא מתכוונים לחגוג את החג כמו בשנה שעברה.
הסקר בדק גם מהי מנת האוכל לחג המועדפת על-ידי הישראלים. 61%מהמרואיינים ציינו, כי המנה המועדפת שלהם הינה גפילטע פיש. 26%, דגים מסוג כלשהו, אבל לא גפילטע פיש. 23% מתוכם אמרו תפוח בדבש. 14% צלי עוף עם תוספות. 10% אמרו מרק עם קניידלך. 6% -עוגת דבש או עוגיות דבש - 4%, חריימה - 4%.
מישאל נעמת, מנהל השיווק של חברת מבושלת מציין, שההערכה היא שלקראת החג ישווקו בשוק כ-270,000 ארוחות מוכנות. זהו גידול של כ-25% בהזמנת ארוחות מוכנות לחג לעומת ראש השנה אשתקד.