בתערוכת ז'נבה האחרונה הציגה חברת הונדה דגם תצוגה שבלט למרחוק בצבוע הצהוב זרחני. היתה זו גרסת שלוש הדלתות של הסיוויק החדשה שהצהירה על כוונתה להפוך לגרסה הספורטיבית. והנה עברו החודשים ולפני ימים מספר, באדום לוהט, נחשף הדגם הסדרתי, שיוצג לראשונה לקהל בתערוכת פריז הסף החודש, ועם ההצגה מגיעה גם ההפתעה - הרכב הסדרתי כמעט ושמר על מראהו המקורי של דגם התצוגה שהוצג בז'נבה.
יחידת ההנעה של הסיוויק טייפ-R החדשה שמרה על נפחה - שני ליטרים ממנוע ארבעה צילינדרים - "והשינוי" נרשם בהספק - 201 כ"ס אל מול ה- 200 של הדגם היוצא (עלייה של כ"ס אחד בלבד) רק שהפעם שיא ההספק מושג בסל"ד גבוה של 8,000 (7,400 בדגם הקודם). למרות זאת מבטיחה הונדה כי המנוע החדש גמיש מקודמו כך שהכוח מסופק לאורך כל קשת הסל"ד. תוספת הסוס הבודד מאפשרת למכונית האצה של 6.6 שניות ל- 100 קמ"ש ומהירות מרבית של 235 קמ"ש. על העלייה במשקל מכפרת, דברי הונדה, תיבת הילוכים עם יחסי העברה המפצים על ההשמנה.
לגבי התנהגות הכביש של הרכב - אולי הנקודה החשובה ביותר בכל "החבילה" - נאלץ כמובן לחכות להתנסות אישית, אבל לעת אתה מבטיחים בהונדה כי למכונית החדשה התנהגות כביש טובה יותר לרבות היגוי מתקשר יותר. לאלו שממש יחפשו את הרכב הספורטיבי הטהור, עתידה הונדה להציע בעתיד טייפ R "לאחר דיאטה" במסגרתה תוצע המכונית ללא מרבית חומרי בידוד הרעשים, מערכת השמע, כיסוי המטען ועוד - חיסכון של כ-40 ק"ג.
למרות שהמכונית עתידה להגיע גם לארץ, עדיין לא ידוע לוח הזמנים.