שר האוצר הקנדי, ג'ים פלנטרי, הודיע על כוונת ממשלת קנדה להחיל החל משנת 2010 תקנות חדשות מחמירות ביותר לצמצום פליטת גז ממכוניות.
במסגרת התוכנית, בשלב הראשון המקדים לחקיקה המחייבת (Clear Air Act, תפעל ממשלת קנדה, בשיתוף פעולה עם תעשיית הרכב, לצמצם את פליטת גזי החממה ב- 5.3 מיליון טון בשנה עד שנת 2010, שהן כ- 20% מכלל הגז הנפלט לאטמוספרה. על-פי הסכם קיוטו, קנדה נדרשת לצמצם את יצור גזי החממה ביותר מ- 270 מיליון טון. תוכנית הממשלה מהעשור השני אמורה לסייע להשגת יעד זה. לפי שעה, לא ברור אם תוכנית הממשלה מתמקדת בצמצום פליטת הגזים הרעילים ממכוניות או בהפחתת צריכת הדלק.
באונטריו, בירת תעשיית הרכב הקנדית, אין שבעים רצון מתוכנית הממשלה, ובעיקר בחוגי הממשל. ראש הממשלה מגינטי (מהמפלגה הליברלית), המצוי בעימות עם הממשלה הפדראלית השמרנית, הטיח כלפי שר האוצר שמניעיו אינם כנים, שכן הוא אין הוא מחיל תקנות מחמירות דומות על תעשיית הנפט והגז במחוזות מערב קנדה, שבהם שולטים השמרנים.
פלנטרי דחה את הביקורת בפגישה שקיים עם שרי ממשלת אונטריו וראשי חמשת מפעלי הרכב הגדולים באונטריו: דיימלר-קרייזלר, פורד, ג'נרל מוטורס, הונדה וטויוטה. לדברי פלנטרי, שהוא אגב חבר פרלמנט שנבחר באושאווה שם ממוקמת עיקר תעשיית הרכב, כל מגזרי הכלכלה הקנדית יהיו שותפים בתהליך הרגולציה, ובכלל זה הוא הדגיש, גם תעשיית הנפט והגז.
ארגוני איכות הסביבה דורשים, שקנדה תאמץ את תקנות קליפורניה, המחמירות ביותר בעולם, בנוגע לפליטת גז מכוניות. בראייתם, לאישור תקנות אלה בקנדה, שאושרו ע"י מספר מדינות בארה"ב, יהיה כוח צרכני משמעותי, העשוי להשפיע על יצרני המכוניות לייצר מכוניות מזהמות פחות. לעומתם חוששים בתעשיית הרכב הקנדית, כי התוכנית החדשה תביא לצמצום אלפי מקומות עבודה. ראשי התעשיה מביעים לפי שעה נכונות להמשך ההידברות עם הממשלה ולשיתוף פעולה עימה.