ועדת הבדיקה, שהוקמה בעקבות החלטת דירקטוריון נמל חיפה ולבקשת שר התחבורה, הגישה בימים אלה את מסקנותיה לאחר שסיימה לבדוק את הליכי הרכש וההצטיידות בעגורנים בנמל חיפה. הוועדה קבעה, כי אין פגם בפעילותם של יו"ר הדירקטוריון, דוד חרמש, ושל המנכ"ל, עמוס עוזני, בכל הקשור להליכי הרכש וההצטיידות בנמל חיפה.
לפני מספר חודשים הגיע מכתב אנונימי ללשכת שר התחבורה, בו הועלו טענות כנגד עוזני וחרמש, כי השפיעו ושינו מכרזי רכש והצטיידות. בד בבד יצאו פרסומים מלשכת שר התחבורה על חוסר אמון והתנהלות לקויה בהנהלת הנמל. בעקבות כל זאת ביקש שר התחבורה לזמן ישיבה מיוחדת של דירקטוריון הנמל, בסופה הוחלט על הקמת ועדת בדיקה משותפת של מבקר חברת הנמל ומשרד רו"ח בר-לב לבדיקת הליכי הרכש וההצטיידות בנמל חיפה.
באשר לטענות האישיות כלפי חרמש ועוזני, כתבה ועדת הבדיקה במסקנותיה, כי "בחינת המפרט הטכני לעגורני הגשר העלתה, כי לא נמצא ממש בטענה שבתלונה האנונימית לעניין עריכת שינויים במפרט הטכני של עגורני הגשר כדי להתאימו ליצרן הסיני". עוד נכתב, כי "המפרט אינו מגביל את השתתפותם של הספקים הפוטנציאלים במכרז שהחברה פרסמה. מבדיקת המסמכים, כמו גם מהשיחות שערכנו, לא איתרנו השפעה או ניסיון להשפיע מצד המנכ"ל או יו"ר הדירקטוריון על תנאי הסף במכרזים שפרסמה החברה או על הדרישות שהוגדרו במפרטים הטכניים כתוצאה מביקור יו"ר הדירקטוריון והמנכ"ל במשרדי חברת ZPMC בסין בחודש מרס 2006".
עוזני אמר בתגובה לפרסום המסקנות, כי "מסע ההכפשות וההשמצות כנגדנו, שמקורו בסיבות פוליטיות, הוכח כבלון שהופרח באוויר, ובסופו של דבר התפוצץ בפרצופם של המשמיצים. לא היה לי ספק כי ועדת הבדיקה תוכיח את ניקיון כפנו, ואני מקווה כי עכשיו יאפשרו לנו להתרכז בדברים החשובים באמת - פיתוח הנמל וקידומו. בחברה מתוקנת הייתי מצפה להתנצלות פומבית של המעורבים בהכפשות".
חרמש אמר כי "אין ספק שהמכתב האנונימי נועד מלכתחילה להכפיש באופן אישי אותי ואת מנכ"ל החברה, ולצערי גם דרך הטיפול בו הגבירה תחושות אלה. עכשיו, לאחר שהובררו העובדות לאשורן, אני מקווה, כי תיפסק הפעילות החתרנית וקידום אינטרסים אישיים על-ידי כל הגורמים שהיו מעורבים בתהליך. נמל חיפה יכול וצריך להיות אחד הנמלים המובילים והמתקדמים באגן המזרחי של הים התיכון, ובכוחנו להגיע תוך תקופה קצרה למעמד זה".