מי אמר שחייבים להשקיע ממון רב ברכישת רכב קרוס אובר חדש? ומי קבע שהוא צריך להיות גדל ממדים? אף אחד לא קבע את זה, או כך לפחות טוענים בדייהטסו בעת הצגתו של רכב הקונספט החדש מתוצרתם, ה- D-קומפקט X-אובר, שכיאה לחברה שעיקר מוצריה קטני ממדים, מתבלט גם הוא בממדיו הקטנים. ואגב, כבר בשלב הזה מודיעים בחברה כי הרכב הזה לא יישאר בתחום רכבי התצוגה, ודי בקרוב הוא יהפוך לרכב "אמיתי" בייצור סדרתי.
על המראה המעניין והנאה אחראי מעצב העל ג'יואג'ארו שחתום על כמה וכמה יצירות מוטוריות מעניינות, ולא רק אצל דייהטסו. משמח לשמוע כי גם ברכב הסדרתי מתכוונת החברה לשמר את המראה של רכב התצוגה. אולי לא במלואו, אבל את עיקרי המראה, וטוב שכך.
לצורך בניית הרכב עשתה החברה שימוש בפלטפורמה קיימת (ריצפת רכב) המשמשת את הסיריון, רק שכאן תפס את מקומו בחזית הרכב מנוע 1.5 ליטרים מחוזק עם היצע של 130 כ"ס. בשל ייעודו כקרוס אובר, מה שאומר כי הוא אמור לנוע גם בשטח, מתוכנן הרכב עם הנעה כפולה על-פי דרישה - הכוח עובר לגלגלים הקדמיים ובשעת הצורך בלבד גם לאחוריים - אם כי היצרן מצהיר כי חלק הארי של המכוניות תשווקנה עם הנעה קדמית בלבד.
ואצלנו? בשלב זה, עוד בטרם הוצגה המכונית הסדרתית, נראה כי מוקדם להתנבא. לייבואן הישראלי אין היצע כלים גדול - שניים למען האמת, הסיריון והטריוס (מבלי לקחת בחשבון את מותג סאנגיונג המשווק אף הוא על-ידי טלקאר) ושניהם כלי רכב קטנים. האחד מהם, הטריוס, אף בעל יכולות שטח. האם יש מקום לרכב "שטח" קטן נוסף? מכיוון שמטרתו של כל יבואן היא למכור, אני יכול רק להניח שאם תצליח טלקאר להשיג מחיר טוב מהיצרן, הרי שנראה את הרכב גם ברחובות ת"א.