ARM המובילה בפיתוח פתרונות IP טכנולוגיים לתעשיית האלקטרוניקה הכריזה על מעבד חדש עבור תעשיית הרכב המפחית את העלות וזמן הפיתוח של מערכות אלקטרוניקה ממונעת לרכבי העתיד. המעבד החדש, Cortex-R4F, מאפשר לעמוד בתקנים המחמירים ביותר ולספק ביצועים גבוהים בהתאם לדרישות היישומים הממונעים, הכוללים שליטה במערכות ABS ובמערכות ייצוב הרכב (ESP).
למעבד תכונות ייחודיות אשר תוכננו במיוחד עבור תעשיית הרכב, בהן תמיכה בזכרון תיקון שגיאות (Error-Correcting Code), והרחבת יישום קוד תיקון השגיאות ביחידת חישוב נקודה צפה אופציונלית.
"ההכרזה על המעבד החדש הגיעה בדיוק בזמן עבור מתכנני מערכות הבקרה של רכבי הדור הבא", אמר כריס ובר, סגן נשיא תחום הרכב בחברת המחקר Strategy Analytics. "בימים אלה הם מחפשים פתרונות עיבוד אמינים לחישובי נקודה צפה, הדרושים לפיתוח תשתית המידע בכלי רכיב, ואשר תותקן גם במכוניות הבסיסיות ביותר".
מעבד Cortex-R4F מבוסס על מעבד Cortex-R4 ומנצל את תכונותיו המיוחדות, דוגמת ביצוע שינויי תצורה המאפשרים להתאים את המעבד ליישומים שונים בעזרת יחידת הגנת זכרון ברזולוציה גבוהה, זכרון מטמון, זכרון מצומד, DMA והתקנים לניפוי שגיאות. יכולת התאמת התצורה ניתנת בלא להתפשר על תאימות לסט הפקודות של ARM, ומאפשרת למקסם את השימוש החוזר בתוכנה קיימת, על-ידי מפתחי יישומים ולקוחות צד שלישי.
המעבד תוכנן מתוך התמקדות חזקה בבטיחות וכולל מערכות הגנת זכרון ברזולוציה גבוהה המאפשרות בקרה הדוקה על משימות תוכנה עצמאיות. תכונה זו חיונית לצורך מימוש יישומים המבוססים על התקנים המובילים בתעשיה: OSEK, ארכיטקטורת JasPar, וסביבת AutoSAR.
חברת ARM היא נציגה בכירה בפורום AutoSAR, הנהנה מתמיכה תעשייתית רחבה ומשתתפות בו חברות דוגמת במוו, בוש, קונטיננטל, דיימלר-קרייזלר, פורד, GM, סימנס ופולקסווגן. חברת ARM חברה גם בפורום JasPAR, אשר בהנהלתו מיוצגות טויוטה, ניסאן והונדה.
תעשיית הרכב, ובמיוחד תעשיית האלקטרוניקה הממונעת, נמצאת בימים אלה בתהליכי שינוי. להערכת חברת Strategy Analytics, מכירות השבבים לתעשיית הרכב העולמית יצמחו ב-8.2% בין השנים 2005-2010: שיעור צמיחה כפול משיעור צמיחת שוק המכוניות הקלות. במקביל, המתכננים עוברים משימוש בשבבי 8 ו-16 ביט לשבבי 32 ביט, במטרה לספק מערכות שלמות על גבי שבב המנהלות את כל החיישנים ברכב באמצעות מעבדים מרכזיים, במקום ניהול מבוזר על-ידי מיקרו-בקרים נפרדים לכל חיישן.
"כניסת מעבדי 32 ביט לשוק האלקטרוניקה הממונעת מזרזת את תהליך אימוץ התקנים החדשים ומשפרת את התפקוד, הביצועים והחוכמה של רכבי העתיד", אמר סגן נשיא לשיווק ופיתוח עסקי ב-ARM, מייק אינגליס. "מעבד Cortex-R4F החדש מצטרף אל מעבד Cortex-M3 כצעד הבא בהתפתחות הטכנולוגיה הממונעת של ARM, המתבססים על המורשת של מעבדי ARM7TDMI ו- ARM9E, אשר הובילו את התעשיה בעשר השנים האחרונות".
במטרה לקצר את זמן הפיתוח ולהאיץ את קצב היציאה לשוק, מספקת ARM מגוון של טכנולוגיות תומכות ופתרונות מערכת שלמים, כולל כלי פיתוח וניפוי שגיאות, טכנולוגיות עיצוב וספריות תאים פיסיים.