למטילדה מטלון מתל אביב, קשישה בת 82, היה מנוי לחברת מוקד אנוש מכפר-סבא, המעניקה שירותים רפואיים. בחודש מאי השנה מטלון החליקה בביתה ובקושי רב הזעיקה, בשעה 8 בערב, רופא מהמוקד. הרופא הגיע כעבור 3 שעות ורבע.
בשבוע שעבר תבעה מטלון את קבוצת מוקד אנוש בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב בסכום של 10,000 שקל. לטענתה, היא נפגעה בחזה ושכבה על הרצפה נאנקת מכאבים וחיכתה לעזרה. "כעבור שעה התקשרתי למוקד וקיבלתי הבטחות שהרופא בדרך. המתנתי אובדת עצות כשאני סובלת מקשיי נשימה ובחילות".
מטלון הדגישה את העלבון ועוגמת נפש שחשה כשהמתינה לרופא זמן רב כשהיא שכובה על הרצפה חסרת אונים. "המשכתי להתקשר למוקד ונעניתי בהבטחות, כך לאחר שעתיים ושלוש שעות שנמשכו כנצח".
לדבריה, בלית ברירה טלפנה לבתה והזעיקה אותה ממקום עבודתה. הבת הבהילה את מטלון לחדר מיון בבית חולים איכילוב, ושם אובחן שבר בצלע.
מטלון התרעמה שהרופא הגיע כעבור זמן רב והחברה הפרה את ההסכם עמה, הפרה יסודית, תוך כשלון תמורה מלא. "החברה התרשלה בהעדר שירות ו/או שירות לקוי כשהתעלמה מפניותי".
מטלון הוסיפה ששילמה לחברה מדי חודש בהוראת קבע, והחברה נהגה בחוסר תום לב כשגבתה את הכספים ולא נתנה שירות שלשמו נשכרה. "על החברה לפצות אותי בגין עוגמת נפש, עלבון וסבל שנגרם לי ושהיתה אמורה למנוע ולחסוך ממני".
מטלון צרפה לכתב התביעה ממצאי בדיקת רנטגן ממנה עולה שנגרם לה שבר בצלעות בצד שמאל, ומכתב שנשלח מקבוצת מוקד אנוש לעובדת סוציאלית. מהמכתב עולה שבשעה 20:30 מטלון הזמינה רופא והמוקד שיגר לבתה הודעה.
"במהלך האירוע שוחחו מהמוקד עם גברת מטלון שאלו לשלומה, עדכנו שהרופא יתעכב והודיעו על זמן הגעתו. הוצע לשלוח אמבולנס למקרה חירום וגברת מטלון מסרה שאין צורך והיא תמתין לרופא.
בשעה 23:47 הרופא הודיע למוקד שהמשפחה מסרבת לפתוח את הדלת. לאחר ניסיונות להשיגם טלפונית הם ענו שאין צורך בכלום וניתקו את הטלפון".
במכתב הודגש שקבוצת מוקד אנוש עושה ככל יכולתה לספק שירותים רפואיים מקצועיים. "לצערנו ישנם אירועים חריגים שאינם ידועים מראש וגורמים לשינוי בזמן המתנה לביקור. במקרים אלה המוקד יוצר קשר עם הלקוח ופועל בהתאם לבקשתו. צר לנו על הרגשתה של גב' מטלון ומאחלים לה בריאות".
טרם הוגש כתב הגנה ובית המשפט ידון בתיק בחודש פברואר שנה הבאה.