הממשלה דנה הבוקר (יום א', 29.10.06) בישיבתה השבועית במשבר בענף התיירות בעקבות המלחמה בצפון. שר התיירות, יצחק הרצוג ומנכ"ל המשרד, נחום איצקוביץ', סקרו בפני שרי הממשלה את המשבר במצב התיירות. במהלך הסקירה הציב השר הרצוג דרישה להקצות תקציב מיוחד לשיווקה של ישראל בעולם בגובה של 150 מיליון דולר בשלוש השנים הקרובות (50 מיליון דולר לכל שנה).
הסקירה לראש הממשלה ולשרים כללה בין היתר הקרנת תשדיר פרסומת שמריץ משרד התיירות בארץ במטרה לעודד את תיירות הפנים וכן תשדיר המשרד המשודר בארה"ב ומולו קמפיין פרסומי לעידוד התיירות למצרים, כדוגמא להחלטת ממשלת מצרים להקצות 50 מיליון דולר לשנה לשיווק תיירות נכנסת למצרים, אשר עברה משברים תיירותיים קשים וזוכה היום ל כ- 7 מיליון תיירים בשנה.
במהלך הישיבה דרש שר התיירות מהשרים להקפיד בהתבטאויותיהם המדיניות בכלי התקשורת בעולם, ולהימנע ממסרים פסימיים הנוגעים למצב הביטחוני באזור. "יש להתבטאויות מסוג זה השפעה ישירה על מצב הענף והתעסוקה בו", אמר הרצוג. שר התיירות ביקש גם מראש הממשלה, כי בנאומו בפני ראשי הקהילות היהודיות בארה"ב (GA) בשבוע הבא, יקרא להם להירתם למאמץ לעודד את התיירות לארץ.
בתום הדיון הודיע ראש הממשלה אהוד אולמרט כי הוא תומך ביצירתה של תוכנית רב-שנתית רציפה שתיצור תהליך המשכי בשיווקה של ישראל בעולם.
אולמרט הבהיר כי הנושא מחייב גם השקעה כספית גדולה יותר מצד הממשלה, וביקש משר האוצר אברהם הירשזון ומשר התיירות הרצוג לפעול במשותף לגיבוש תוכנית שיווקית אשר תמומן כתקציב רב-שנתי. "צריך לאשר את זה על בסיס מוסכם. יש צורך במאסה שיווקית חיונית שיכולה לעשות את ההבדל", אמר אולמרט.