|
אברהם הירשזון [צילום: AP]
|
|
|
|
|
"במהלך המלחמה עמדנו בפני השאלה מי ינצח, המלחמה את הכלכלה או הכלכלה את המלחמה. סיפקנו מענה לכל הסקטור העסקי בצפון ונמצאו לו פתרונות". כך אמר (יום ג', 31.10.06) שר האוצר, אברהם הירשזון, בכנס לקוחות שערכה חברת נמל אשדוד, בנושא "נמל אשדוד בצמיחה". עוד אמר כי "אסור לנהוג בפזרנות כדי לא לאבד רזרבות למקרי חרום. בתקציב צריך שיהיו סדרי עדיפויות".
השר הוסיף: "אני מתכוון להמשיך בקו של הצמיחה ולשלב בין כלכלה נכונה לרגישות חברתית נכונה, כי בדרך זו מדינת ישראל תוכל להיות מובילה בעולם". הירשזון גם שיבח את העובדים וההנהלה של חברת נמל אשדוד על העבודה שעשו בתקופת המלחמה. "זו הדרך לקדם את הנמל ולהוביל אותו לפיתוחו ובסופו של דבר אני מקווה להגיע להפרטת הנמל", אמר.
עוד הוסיף השר, כי ישמח לקדם צוות עבודה משותף עם הנהלת חברת נמל אשדוד על-מנת לגבש יחד תוכנית אסטרטגית ארוכת טווח.
לדברי איריס שטרק, יו"ר חברת נמל אשדוד, "הסכמי הרפורמה קבעו שניתן יהיה להנפיק עד 15% מהחברה בתוך 5 שנים. מחובתנו להיערך להפרטה ולהתחיל בקידומה. אני רואה בקידום ההפרטה מנוף אדיר לחולל תהליכי שינוי והתייעלות, לצד שיפור השירות וצמיחה".
"במגעים שאנו מקיימים כיום עם חברות ספנות בינלאומיות הנושא כבר עולה וישנה התעניינות גדולה מצידן. הרקע לכך הוא המחסור ברציפים מתקדמים בצד זה של העולם, ומנגד רציפי איתן המתקדמים ותוכנית שלב ב' שלו. שילוב משקיע אסטרטגי מוביל בעל ידע ובעל קווי ספנות בפריסה רחבה, יקדם את הסחר הישראלי ויוזיל את עלויות ההובלה. יש להקים מיידית צוות משותף של הנהלת הנמל עם נציגי משרד האוצר והתחבורה לקידום הנושא".
שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, אמר כי "ברבעון השלישי של שנת 2006 הצגנו עליה מרשימה בתנועת המטענים בנמל בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, בתחום המכולות חלה עליה של 17% בתנועת המטענים במונחי TEU ובתחום צובר וחופנים חלה עליה של 18% בטונות. סך תנועת המטענים בנמל רשמה גידול של 4.2% בטונות. אנו נמשיך לפעול על-מנת להרחיב את תנועת המטענים בנמל".