אורית ואלברט תורגמן מתל אביב קנו לפני שנה וחצי מכונת כביסה שהתקלקלה שוב ושוב. "שלוש פעמים החליפו מנוע ולוח אלקטרוני ובכל פעם נאלצנו להפסיד עבודה בהמתנה לטכנאי שירות".
לזוג תורגמן נמאס ובחודש אוגוסט השנה תבע את חברת ברימאג דיגיטל אייג' בע"מ מאזור, בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב בסכום של 4,500 שקל.
הזוג הדגיש שריבוי כביסה והיעדר מכונת כביסה תקינה אילצו אותו לכתת רגליים למכבסות ציבוריות ולהוציא סכומי עתק. "יש לנו בת חיילת שמגיעה הביתה אחת לשבועיים עם 'הררי' כביסה ותינוקת".
הזוג הלין שמחלקת השירות התייחסה אליו באופן מחפיר. "הניסיון לשוחח עם גורם שמקבל החלטות עלה בתוהו. נציגה בשם ליאורה טענה שאינה יודעת איך קוראים למנכ"ל ואחראית השירות מירב אינה נמצאת".
הזוג תהה כיצד זה מכונת כביסה חדשה מתקלקלת בתדירות כה גבוהה. "נמאס לנו שהמכונה מתקלקלת מדי חודשיים, ולא רוצים שמחר יתקנו אותה ובעוד חודשיים נצטרך לקרוא שוב לטכנאי. נמאס לקחת כביסה למכבסות ורוצים מכונה חדשה".
הזוג הוסיף שסבל מזלזול ואטימות מצידה של החברה, בזבז זמן וכסף ונגרמה לו עוגמת נפש. הוא צירף את תגובתו של אברהם אשכנזי מנהל שירות vip בחברה: "אנו מצטערים על התחושה שהיחס היה מחפיר ועושים ככל יכולתנו לרצות את הלקוחות. מתוך ראייה שירותית נעניק לזוג שישה חודשי ביטוח בנוסף לביטוח שרכש ללא חיוב".
הזוג לא התרשם מתגובתו של אשכנזי והגיש כאמור כתב תביעה. החברה לא הגישה כתב הגנה וכעבור פחות מחודש התפשרה עם הזוג מחוץ לכותלי בית המשפט.
בהודעה על הסכם פשרה שהוגשה לבית המשפט, בחודש ספטמבר, נאמר שמבלי להודות בטענות החברה תחליף את מכונת הכביסה ותעניק אחריות לשנה.
"מסירת מכונת הכביסה נשוא התביעה וקבלת מכונת כביסה חדשה כולל הובלה ישירות לבית התובעים, תתבצע בו-זמנית ולאחר תיאום".
השופטת יעל אילני אישרה את הסכם הפשרה והעניקה לו תוקף של פסק דין.
כאשר בעל דין מתפשר עם חברה מומלץ שיעמוד על כך שהחברה תשלם לו, במסגרת הסכם הפשרה, את אגרת בית המשפט. בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב אין החזר אגרה בשום תנאי ובשום פנים ואופן.