המכון הישראלי לייצוא ולשיתוף בינלאומי ממשיך במאמץ להגביר את השתתפותם של יצואנים ישראלים גם בתערוכות בחו"ל. זאת כתוצאה מאי הגעתם לארץ של אנשי עסקים מרחבי העולם- ירידה של כ-80% - 90%, לעומת התקופה שלפני האינתיפאדה.
ישראל שוטלנד, מנכ"ל המכון הייצוא ציין, כי המטרה היא להגביר את השתתפותן של החברות הישראליות בתערוכות בחו"ל במטרה להיות קרוב "לשטח" ולקניינים הפוטנציאליים.
שוטלנד מסר כי בשלושת החודשים הקרובים: ספטמבר-אוקטובר- נובמבר 2002, ישתתפו יותר מ-140 חברות ישראליות ב-17 תערוכות שמארגן מכון היצוא, במדינות כמו ארה"ב, גרמניה, הונג-קונג, יוון, צרפת, איטליה שבדיה וקמרון.
מדובר בתערוכות בתחומים הבאים: תכשיטים, חפצי חן, רכב, אופנה, איכות הסביבה, אבטחה, סרטים, ספרים, טכסטיל, מזון, תקשורת ,קבלנות משנה, חקלאות, קוסמטיקה, אריזה וציוד רפואי.
שוטלנד ציין כי מדובר למעשה בגידול של 70% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, במספר התערוכות בהן השתתפו חברות ישראליות, בארגון מכון היצוא.
שוטלנד הדגיש עוד, כי מאז אפריל השנה (בחודשים אפריל-אוגוסט 2002) השתתפו כ-310 חברות ישראליות ביוזמת מכון היצוא, ב-20 תערוכות בשוויץ, ארה"ב, גרמניה, צרפת, איטליה, הולנד, קנדה, הונג-קונג, יוון, סינגפור.
מדובר בתערוכות בתחום התכשיטים, הטקסטיל לבית, קבלנות משנה, סרטים, אריזה, אופטיקה, אופנה, טכנולוגיית סביבה , קוסמטיקה, מזון כשר, תקשורת, ביוטכנולוגיה וביטחון.