תביעות רבות המוגשות לבית המשפט לתביעות קטנות, עוסקות ברכישת מוצרים שלטענת "האזרח הקטן" נמכרו פגומים. בעל דין חייב להוכיח, באמצעות חוות דעת מומחה, שהמוצר פגום אחרת טענותיו נטענות בעלמא.
עדי יעקבי מתל אביב רכשה, בחודש יוני השנה, בחנות weekend בקניון עזריאלי, סנדלים בסכום של 240 שקל וכעבור זמן קצר החלק העליון שלהם נקרע.
בחודש ספטמבר תבעה יעקבי את חברת רמדור סחר נעליים בע"מ מתל אביב בבית המשפט לתביעות קטנות בעיר בסכום של 700 שקל.
לטענתה, היחס שקיבלה מחברת רמדור היה מחפיר ומזלזל. "במחלקת השירות אין מענה אנושי ויש להשאיר הודעה. רק לאחר מספר רב של הודעות חזר אלי נציג שהקשיב בקוצר רוח לתלונתי. נראה שהחברה מנסה להתיש את הלקוחות ולגרום להם להתייאש ולוותר על התלונה".
לדבריה, לאחר מספר הליכות החלק העליון של הסנדלים ניתק והיא שבה הביתה, במונית, בעיצומה של עבודה התנדבותית בבית חולים. "מסרתי את הסנדלים לתיקון, כעבור שבוע לקחתי אותם כשהתיקון נראה לי חובבני".
יעקבי נעלה את הסנדלים, ולמחרת הם שוב נקרעו, "מעדתי ועיקמתי את הרגל". היא ניגשה, שוב, לחנות וביקשה את כספה אולם החברה הציעה להחליף את הסנדלים לאותו דגם ויעקבי סירבה בטענה שהדגם פגום.
יעקבי ביקשה מבית המשפט להשיב את עלות הסנדלים בתוספת פיצוי בגין עוגמת נפש ובזבוז זמן והוצאות.
בכתב ההגנה הכחישה חברת רמדור סחר נעליים בע"מ את טענותיה של יעקבי. "התביעה טרדנית וקנטרנית ומשוללת יסוד עובדתי". לדבריה, הסנדלים תוקנו כעבור תשעה ימים, "והתיקון בוצע בהתאם לנוהלי החברה המפורסמים בחנות וכפי שהוסבר לתובעת לפני הרכישה".
לטענת החברה, יעקבי החזירה את הסנדלים כעבור חודש וחצי שבמהלכו נעלה אותם מספר רב של פעמים. החברה התעקשה שלא נפל פגם בייצור הסנדלים והם תוקנו ללא דופי. "התובעת יכולה לנעול את הסנדלים והקרע נגרם מהעובדה שנעלה אותם ומבלאי טבעי".
החברה הוסיפה שלפנים משורת הדין הסכימה להעניק ליעקבי סנדלים חדשים, "ומדבור באחד הדגמים המוצלחים והנמכרים ביותר. אין המקרה הספציפי מעיד על הכלל והטענה בדבר פגם חסרת שחר".
בית המשפט ידון בתיק בחודש הבא.