39% מהמתעניינים ברכישת דירות בפרויקטים חדשים, הגיעו לפרויקטים במהלך חודש נובמבר, דרך רשת האינטרנט. נתונים אלה מבוססים על סקר שנערך על-ידי
www.gobmby.co.il - מאגר של אלפי דירות באינטרנט. הסקר מבוסס על עשרות חברות בנייה בישראל ועל אלפי פניות שהתקבלו במהלך חודש נובמבר.
מנכ"ל החברה, מרק זאבי, מציין כי בחודש נובמבר נמשכת המגמה של גידול משמעותי בהיקף המתעניינים המגיעים לפרויקטים באמצעות רשת האינטרנט. עם זאת, הוא מציין, עדיין יש פער יחסית לאירופה ולארצות הברית, שם למעלה ממחצית מהמתעניינים מגיעים דרך הרשת.
זאבי קובע עוד, כי הנתונים מלמדים על כך שציבור רוכשי הדירות, שהוא בעיקרו ציבור בשנות ה-30 וה-40 לחייו, למד להשתמש באינטרנט ככלי עבודה. לדבריו, גם כאלה הנחשפים לפרויקט באמצעים אחרים, פונים לרשת האינטרנט כדי לקבל מידע נוסף על הפרויקט ועל השכונה. לכן, הוא אומר, חברת בנייה המציגה את הפרויקט באינטרנט, יכולה ליהנות מחשיפה לגולשים שנכנסו כדי לקבל מידע על פרויקט שכן, אליו נחשפו במדיה אחרת.
על-פי הסקר, הכלי השני בהיקף האנשים שהוא מצליח להביא לפרויקט, הוא שילוט חוצות - 21%. זאבי אומר כי ברוב הגדול של המקרים מדובר בשילוט באזור הפרויקט - על הגדר המקיפה אותו ובשכונה הקרובה.
על-פי הסקר, מודעות הפרסום בעיתונות מביאות 14%; דיוור ישיר מביא 4%; רדיו וטלוויזיה - 1%; היתר - 21% מהמתעניינים, הגיעו דרך אמצעים אחרים: חבר מביא חבר, וכו'.