עזיבת הבית על-ידי מתבגרים לצורך הגירה, היא לרוב חיובית ואף עשויה לתרום לעצמאות פסיכולוגית, כאשר הם מגיעים מרקע משפחתי תומך. כך עולה (יום ד', 20.12.06) ממחקר שערכה ד"ר עדינה אסולין, המרצה בתחום ההגירה בבית הספר לעבודה סוציאלית, במכללה האקדמית אשקלון.
המחקר נערך בקרב 212 נבדקים, בגילאי 22-24, עולים מחבר המדינות שהיגרו בגיל ההתבגרות ללא הוריהם במסגרת פרויקט נעל"ה (נוער עולה ללא הורים).
מנתוני המחקר עולה, כי מתבגרים שהוריהם לא עלו היו בעלי עצמאות פסיכולוגית גבוהה יותר מנבדקים שהוריהם עלו. עוד נמצא, כי ככל שתמיכת ההורים והקרובים במתבגרים העולים היתה רבה יותר, ההסתגלות הפסיכולוגית של המתבגרים גם היתה רבה יותר. עם זאת, לא נמצא מתאם בין תמיכה חברתית מצד החברים והפנימיה, וההסתגלות הפסיכולוגית.
ד"ר אסולין מסרה, כי "ממצאי המחקר הנוכחי מצביעים על-כך שעזיבת הבית לתוך מסגרת לימודית יכולה לתרום לעצמאות פסיכולוגית מההורים, החשובה להסתגלות בבגרות הצעירה, וכי ההורים ממשיכים להיות מקור לתמיכה גם מרחוק".
לדבריה, "ממצאי המחקר מראים שההשתתפות בפרויקט נעל"ה המובילה את המתבגרים ישירות למסגרת לימודית מוסדרת, יכולה לספק למתבגרים הזדמנות להתפתחות חיובית. עם זאת, מתבגרים שבחרו להצטרף לפרויקט נעל"ה מתוך ניסיון לברוח מקשיים משפחתיים, המשיכו לסבול מקשיים במערכת היחסים עם ההורים, דבר שפגע בהסתגלותם הפסיכולוגית. על-כן נבדקים אלה מהווים קבוצת סיכון בהגירה".