כמות ההשקעה בהכנת שיעורי בית במתמטיקה היא הגבוהה ביותר בקרב תלמידי ישראל. במגזר הלא יהודי משקיעים התלמידים יותר בהכנת שיעורי בית. כך עולה מפילוח נתוני שיעורי הבית מתוך מיצ"ב תשס"ו, שנאספו במסגרת שאלוני האקלים הבית ספרי.
מנתוני משרד החינוך עולה עוד, כי במגזר הלא יהודי משקיעים התלמידים יותר בהכנת בשיעורי בית ביחס למגזר היהודי במקצועות שפת אם ומדעים. במקצועות אלו במגזר היהודי ההשקעה בשיעורי הבית נמוכה במיוחד בהשוואה למתמטיקה ואנגלית.
עוד נמצא, כי במקצועות שפת אם ומדעים, ככל שדרגת הכיתה עולה קטן שיעור התלמידים המקדישים שלוש שעות ומעלה להכנת שיעורי בית.
למרות זאת, מרבית התלמידים (כשני שליש) חושבים ששיעורי הבית עוזרים להם. הדבר בולט בעיקר במקצועות המתמטיקה והאנגלית, מאשר ביחס לשאר המקצועות. אולם, ככל שדרגת הכיתה עולה קטן שיעור התלמידים החושבים כי שיעורי הבית עוזרים להם בלימודיהם. מגמה זו זוהתה בכל ארבעת המקצועות (אנגלית, מדעים, מתמטיקה ושפת אם).
בחלוקה לפי מגזרים נמצא כי במגזר הלא יהודי נמצאו שיעורים גבוהים יותר של תלמידים המדווחים כי שיעורי הבית עוזרים להם יותר. מגמה זו בולטת פחות במגזר הבדואי.
המורים לא נוהגים לתאם בינהם שיעורי בית
מנתוני הסקר נמצא כי רק כ-40% מהמורים מדווחים שהם מתאמים ביניהם את שיעורי הבית. בחלוקה לפי מגזרים נמצא כי במגזר הלא יהודי, ובעיקר במגזר הדרוזי, נרשם שיעור גבוה יותר של מורים אשר מתאמים ביניהם את כמות שיעורי הבית.
מרבית שיעורי הבית: תרגול החומר הנלמד
על-פי נתוני הרכב שיעורי בית, נמצא כי עיקר השיעורים שנקבלים התלמידים, הם תרגול החומר הנלמד. הפער בין תרגול חומר נלמד לשאר סוגי המטלות הוא גדול מאד ומגיע אף ללמעלה מ-50% בהשוואה ללימוד חומר חדש. בהשוואה בין מגזר וסוג פיקוח, נמצא כי במגזר הלא יהודי - המורים מדווחים על יותר שיעורים מסוגים שונים. ממצא זה חופף לדיווח התלמידים במגזר הלא יהודי על כמות הזמן שהם משקיעים בהכנת שיעורי בית.