התחזקות רשת האינטרנט בתחום ענף התיירות, גרמה לספקולציות בדבר נחיצותו של סוכן הנסיעות. סקר חדש שנערך בביה"ס לתיירות בשלוחת אוניברסיטת דרבי, מגלה כי מוקדם להספיד את תפקידו של סוכן הנסיעות. מהסקר עולה כי 60% מהאנשים מזמינים את חופשתם באמצעות סוכן קבוע. מטיילים אלה נוהגים ברובם לרכוש "חבילה שלמה", הכוללת טיסות, בתי מלון ולעיתים גם שכירת רכב.
בקרב המזמינים אצל הסוכן הקבוע, ציינו האנשים את חשיבותו של השירות האישי, הידע הקצועי והאמינות על-פני השיקול של המחיר.
עם זאת, ניתן לראות מהסקר כי האינטרנט אכן נושף בעורפו של סוכן הנסיעות. על-פי תוצאות הסקר, 40% ציינו שהם מזמינים חופשות באמצעות האינטרנט או אצל סוכן נסיעות מזדמן, בעיקר בגלל שיקול המחיר המהווה מבחינתם מרכיב מרכזי. אכן בסוכנויות גדולות כגון "איסתא" ו"צבר", אדם הפונה לסוכנות דרך האינטרנט יקבל מחיר זול יותר מאשר ביצירת קשר טלפוני עם החברה.