יצחק סוקי הוא בעליה של חנות צילום, "פוטו שופ", בתל אביב. בחנותו מותקנת מערכת אזעקה שמחוברת למוקד אמינות ואם היא מצפצפת סייר של החברה מוזעק לחנות. כך על כל פנים נקבע בחוזה בין הצדדים.
הבטחות לחוד ומציאות לחוד. לדברי סוקי, במהלך ניסיון פריצה, שהתרחש בחודש יוני אשתקד, שתי הויטרינות של החנות נופצו וסייר לא הגיע.
בחודש אוקטובר אשתקד תבע סוקי את חברת אמינות מוקד ארצי בע"מ מתל אביב, בבית המשפט לתביעות קטנות בעיר בסכום של 5,000 שקל.
סוקי האשים את החברה ברשלנות כשלא דיווחה על הפריצה. "איך לא הגיע סייר לבדוק? רק בשעה 9 בבוקר גיליתי ששתי הויטרינות שבורות. למזלי לא גנבו כלום".
סוקי הדגיש ששילם לחברה דמי מנוי מספר שנים, "למקרים מסוג זה", והתרעם שזכה ליחס מחפיר. "הם דחו אותי בצורה מזלזלת ומעליבה. הייתי מצפה לקצת יותר יחס כשקורה מקרה כזה".
סוקי הוסיף שתיקן את הויטרינה על חשבונו ועל החברה להשיב את הסכום ששולם. "ברשותי חשבונית תיקון במידת הצורך".
בכתב ההגנה הדגישה חברת אמינות מוקד ארצי בע"מ שהיא אינה חברת שמירה או אבטחה, "ובמידה והתובע רוצה לשמור על עסקו מומלץ שישכור חברת שמירה".
החברה האשימה את סוקי, "בחסכנות יתר", כשסירב לשדרג את מערכת האזעקה. לטענתה, הפורצים ניתקו את קו הטלפון ונטרלו את האזעקה. "לו הוסיף יחידה מזהה ניתוק קו טלפון, ו/או משדר סלולרי ומוקד וידאופוני, ניתן היה לקבל תמונות אמת מזירת האירוע, לשלוח משטרה ולמנוע נזק".
החברה הוסיפה שהפריצה נכשלה ושום דבר לא נגנב, "כך שהתביעה לא ברורה". לדבריה, היא רלוונטית לאחר הפריצה, "שתמיד קודמת לאזעקה ואין באפשרותנו למנוע את קרות הנזק, המוכחש, שהגורם הבלעדי לו הם הפורצים".
החברה התרעמה שסוקי מנסה להתעשר על חשבונה והתעקשה שלא זלזלה בו. "התובע ביקש תשלום עבור הויטרינה וכשהובהר שלא יקבלו התאכזב". לטענתה, לא התרשלה ובהסכם נקבע שבמקרה של רשלנות הפיצוי יהיה מוגבל.
בית המשפט ידון בתיק בחודש הבא.