שנת 2006 היתה שנה רעה לענף התיירות בישראל. דוח מסכם של משרד התיירות לשנה החולפת חושף ירידה של 4% במספר התיירים שביקרו בישראל. בתחילת השנה עוד דיברו גורמים בענף התיירות על שבירת שיאים בכניסות התיירים לישראל, אולם המלחמה בלבנון, גנזה את ההערכות האופטימיות. מספר התיירים אשר ביקרו בישראל ב-2006 מסתכם בפחות מ-2 מיליון (1,830,600 תיירים).
מדוח משרד התיירות עולה כי במחצית הראשונה של שנת 2006 נרשמו עליות מרשימות בתיירות הנכנסת: מינואר עד יוני נרשמה עלייה של 22% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2005. עם פרוץ המלחמה, ביולי 2006, המגמה השתנתה ונרשמו ירידות חדשות. בחודשים יולי-דצמבר נרשמה ירידה של 27%, וכך הסתיימה 2006 בירידה כוללת של 4% לעומת שנת 2005.
לאחר המלחמה, מזהים גורמים בענף התיירות סימנים להתאוששות איטית. בחודש בדצמבר 2006 נרשמו 120,000 כניסות דרך האוויר. נתון זה גבוה מהנתונים המיוחסים לחודשים יולי-נובמבר 2006. כמו כן, נרשמה עלייה בכניסת התיירים ממצרים: 123,400 תיירים נכנסו לישראל ממסוף טאבה, עלייה של 12% בהשוואה לשנת 2005.
גם בכניסת תיירים דרך היבשה נרשמה עלייה: 254,800 תיירים נכנסו בדרך זו לישראל בשנת 2006, עלייה של 4% בהשוואה ל-2005.
משרד התיירות דורש תוספת תקציב
משרד התיירות תובע מהאוצר תוספת תקציבית לשיווק של ישראל בעולם, כך שתקציב השיווק יעמוד על 50 מיליון דולר לשנה בחמש השנים הבאות. במשרד התיירות מסתמכים על המלצות דוח ארנסט & יאנג אשר קובעות כי על כל שקל שיושקע בשיווק יכנסו 9 שקלים להכנסות למדינה.
מנכ"ל משרד התיירות, נחום איצקוביץ: "משרד התיירות נערך בתוכנית העבודה לשנת 2007 להתמודדות עם המשבר בתיירות. לשם כך הכין אגף השיווק במשרד תוכניות מפורטות המתבססות על מסגרת התקציב הקיימת. לצד זה נערכנו בתוכנית העבודה גם לפי תקציב שיווק של 50 מיליון דולר, המתבסס על דרישתנו ממשרד האוצר להגדלת תקציב זה. המגעים בנושא נמשכים באופן רציף בינינו לבין אגף התקציבים באוצר".