|
גן החיות התנ"כי [צילום: ששון תירם]
|
|
|
|
|
מדי שנה מוציאים המתנ"סים במהלך חופשת הקיץ למעלה מרבע מיליון ילדים, בני נוער ומבוגרים לפעילויות באתרי תיירות, נופש ושעשועים.
השנה, החליטה החברה למתנ"סים לבדוק את מידת שביעות הרצון של לקוחות המתנ"סים מהאתרים איתם מקיימת החברה חוזי התקשרות ושיתופי פעולה. בחברה למתנ"סים הדגישו כי יש להם חוזי התקשרות עם 60 אתרים ואטרקציות מובילים בישראל וכי הסקר נעשה למטרות פנימיות של החברה ואין בו בכדי לקדם או לפגוע באתרים אלו.
הסקר, אותו ערכה היחידה הכלכלית בחברה בקרב 55 מתנ"סים (בכל מתנ"ס ענו כמה אנשים על השאלון - מנהלים, מדריכים וילדים), בדק שביעות רצון בכמה וכמה פרמטרים, כמו: יחס הנהלת האתר מבקרים, שביעות רצון מאנשי הצוות באתר, הנאת המשתתפים מהאתר, התמורה ביחס לתשלום, שביעות רצון מההצע והמגוון שיש לאתר להציע למבקרים בו ועוד.
להלן תקציר הסקר לפי הקטגוריות השונות:
א. שביעות הרצון מההיצע והמגוון שיש באתר:
1. גן החיות התנ"כי בירושלים
2. קייקי כפר בלום
3. "חי פארק" בקריית מוצקין
4. מוזיאון הילדים בחולון
5. ימית 2000
6. מיני ישראל
ב. הנאת המשתתפים באתר:
1. קייקי כפר בלום
2. מוזיאון הילדים בחולון
3. גן החיות התנ"כי
4. אבו קייק
5. חי פארק, קריית מוצקין
6. בית חלומותי, גבעת ברנר
ג. שביעות רצון מיחס אנשי הצוות באתר למבקרים:
1. "חי פארק", בקריית מוצקין
2. פארק הקופים, בן שמן
3. מוזיאון הילדים בחולון
4. אבו קייק
5. קיפצובה, ראש הנקרה וקייקי כפר בלום - קיבלו ציון זהה..
ד. התמורה (בהנאה) ביחס לתשלום
1. גן החיות התנ"כי
2. קייקי כפר בלום
3. "חי פארק"
4. מוזאון הילדים בחולון
5. ימית 2000
מממוצע כל הפרמטרים שנבדקו עולה כי האתרים שקיבלו את הציונים הגבוהים ביותר הינם: גן החיות התנ"כי, קייקי כפר בלום, החי-פארק בקריית מוצקין, מוזיאון הילדים בחולון, "אבו-קייק" ומיני ישראל.
מניתוח הנתונים עולה כי לא תמיד קיים קשר בין שביעות הרצון מהאתר למספר המבקרים בו. כך למשל, נמצא כי שלושת האתרים שמשכו אליהם את מספר המבקרים הגדול ביותר בקיץ היו הסופרלנד בראשל"צ, הלונה פארק בת"א ופארק המיים בשפיים, אולם אף אחד מאתרים אלו לא זכה לציון גבוה במיוחד בתחום השירות, היחס וההיצע.
מנהל היחידה הכלכלית בחברה למתנ"סים, אריאל כהן, אמר עם פרסום הסקר כי מדובר בכלי ובמידע חשובים ביותר עבור ציבור ההורים בכלל והמתנ"סים בפרט. עם זאת יש לציין שהסקר רלוונטי במיוחד לקבוצות וקייטנות של ילדים, שיש להן מאפייני בילוי שונים מאשר ביקור משפחתי או פרטי.
"חשוב לנו לדעת שאנחנו לוקחים את הילדים למקומות ואתרים שמתייחסים אליהם בכבוד ומציעים שירות ויחס באיכות גבוהה וכן שהאתרים יכולים להציע מענה ונגישות לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים וכן אוכלוסיות תרבותיות מגוונות כמו חרדים, ערבים וכו'", אמר כהן.