שיא חדש במספר המדינות האפריקניות המציגות השנה ב-2007 IMTM - יריד התיירות השנתי הבינלאומי של ישראל. השנה הצטרפו למדינות המציגות ביריד גם אנגולה, סיירה-לאון, טנזניה ומוזמביק. מדינות אלו מצטרפות לדרום-אפריקה ומרוקו אשר ממשיכות להציג גם השנה.
מעל 30 מדינות צפויות להשתתף השנה ביריד בהן, אוסטריה, אל סאלבדור, גואטמלה, קוסטה ריקה, ניקארגווה, פפואה ניו-גינאה, גרמניה, צ'כיה, הונגריה, אירלנד, איטליה, פולין, רומניה, אוקראינה, הונג קונג, אוזבקיסטן, הודו ורבות נוספות. מדינות רבות מייחסות ליריד חשיבות רבה, ולכן אף הגדילו את שטח התצוגה ופעילותן השיווקית כדי ליצור לעצמן בולטות.
אייל שמואלי, מיזמי IMTM אמר: "אפריקה היא ללא ספק היעד האחרון שנותר לנופש הישראלי לכבוש ובשנים האחרונות נראית התעוררות רבה מצד המדינות האפריקניות לשווק עצמן כיעד תיירותי וכיעד לנופש. הישראלים אינם מסתפקים עוד באתרי התיירות המסורתיים ומחפשים מקומות חדשים ואטרקציות חדשות ליהנות מהן, ואפריקה עונה בהחלט על הגדרה זו. מספר המדינות המשתתפות ביריד השנה מראה את האמון המתמשך בישראל ובעיקר בתייר הישראלי. המדינות המציגות מודעות לכוח של התייר הישראלי אשר מוציא סכומי כסף לא מבוטלים בטיולים ברחבי העולם, ובעידן שבו ענף התיירות צובר חשיבות רחבה, ההשקעה ביריד הכרחית מאוד".
משרד התיירות יציג את התוכנית לשיווק ישראל בעולם
מנכ"ל משרד התיירות, נחום איצקוביץ, יציג בכנס המקצועי של יריד התיירות הבינלאומי 2007 IMTM, את תוכנית המשרד לשיווקה של ישראל בעולם בשלוש השנים הבאות, 2007-2009. בהצגת תוכנית השיווק של המשרד ייקח חלק גם אורן דרורי, ראש מנהל השיווק במשרד התיירות.
בהצגת התוכנית ייחשפו המטרות, יעדים, שווקים מועדפים, שיתופי פעולה עם התעשיה בארץ ובעולם, משימות עיקריות, דוגמאות קריאטיב ועוד. כמו כן, יוצגו תחזיות ומודלים כלכליים המבליטים את הפער בין החלופות השונות העומדות בפני משרד התיירות המתבססות על תקציב המשרד בתחום השיווק לשנת 2007 אל מול דרישת המשרד להקצאת תקציב של 50 מיליון דולר לשנה לשיווק ישראל בעולם לחמש השנים הבאות, בהתאם למסקנות דוח ארנסט אנד יאנג.
הכנס יערך בשיתוף "הפורום לקידום התיירות בישראל" של שלוחת אוניברסיטת דרבי בישראל, תחת הכותרת 'ישראל בעידן של תייר לכל נוסע - מתכנון לביצוע' ויעסוק בנושאי, שיווק תיירות ישראל ו- E-TOURISM - מה צופן העתיד.