קונצרן ג'נראל מוטורס מתכוון לנצל את השעה, ולמכור את זרוע הייצור הצבאית שברשותו.
החטיבה הצבאית של GM זכתה במיכרז צבא ארה"ב לבניית הזמנה ראשונה בת כ-2,000 כלי רכב משוריינים מסוג "סטרייקר".
נגמ"שים אלה הינם כלי הרכב המשוריינים הראשונים של צבא ארה"ב מזה 20 שנה, אשר נעים על גלגלים. כל יתר הכלים המשוריינים נעים על גבי זחלים.
החוזה עם הפנטגון נאמד בכ-6 מילארד דולרים, והינו הנכס העיקרי של החברה. באביב החולף נמסרו היחידות הראשונות לצבא ארה"ב, באווירה מדינית שהיתה שונה לחלוטין מזו העכשוית.
המיפעל הראשי של הזרוע הצבאית הקרויה ג'נראל מוטורס דיפנס, נמצא באונטריו שעל אדמת קנדה.
מצידו האמריקני של הגבול, במטה ג'נראל מוטורס בדטרויט, מבקשים לשפר את תזרים המזומנים בעזרת מכירת המיפעל לגורמים עסקיים המתמחים בייצור ציוד מלחמתי.
על-רקע המצב הפוליטי נוצרה הזדמנות עסקית להשיג מחיר טוב למכירת הזרוע הצבאית. כך מוסר ביטאון תעשיית הרכב האמריקנית.
העסקים הביטחוניים של GM מניבים מדי שנה כ-1 מיליארד דולרים קנדיים. האמריקנים מוכנים למכור אותה במחיר הנע ספקולנטית בין 600 מיליון דולר ועד ל–1 מיליארד דולר.
בסוף שנות ה-80' ותחילת ה-90' כבר ניסתה GM למכור את חטיבת הדיזל שקדמה לזרוע הצבאית, ויצרה אף ציוד רכבתי בגייסה כ-3,000 עובדים.
הנגמ"ש הצבאי החדש קרוי על-שם שני קצינים של צבא ארה"ב, בעלי שם משפחה זהה – סטרייקר. בהפרש של עשרות שנים זכו השניים בעיטור המופת האמריקני, לאחר שנהרגו בקרב: הראשון במהלך מלחמת העולם השנייה, והשני בוייאטנאם.
הנגמ"ש הקרוי על-שם הגיבורים סטרייקר נע על 8 גלגלים. מהירותו המירבית 100 קמ"ש, ומנוע הדיזל שלו מספק 350 כוחות סוס. הטווח המיבצעי מגיע ל-500 ק"מ.
קיימות כתריסר גירסאות לשימושים מבצעיים מגוונים: ניתן להוביל צוות בן 9 לוחמים, או תותח 105 מ"מ. קיימת גם גירסת בעלת נשק נגד טנקים, וכן גירסת אמבולנס ותק"ש – תא קשר מיפקדתי.
המפקדים בפנטגון מתנגדים בחלקם לפרויקט. שר ההגנה, דונאלד ראמספלד, מסר כי עתיד ההדמנות הנוספות ממתינות להחלטת הנשיא בוש לקראת התקציב האמור להיות מוגש בחודש בנובמבר.
"אנו חיים בתקופה מסוכנת מאוד," אמרו ראשי החברה באחרונה, והדגישו כי הכלי שהותאם כרכב סער להתערבות מהירה, מתאים גם למלחמה מהסוג החדש בשטחים עירוניים ופיגועי טרור, וזאת תודות לגלגלי הגומי עליהם הוא נע.
בפנטגון יש המעדיפים את טנק המערכה מסוג אברהמס בעל 70 טון, אף שצריכת הסולר של הסטרייקר הקל במשקלו קטנה ב-70% מצריכת מנוע הטנק. הנגמ"ש שוקל כ-20 טון בלבד, ואף מתאים להעברה בדרך האוויר באמצעות מטוסי מיטען צבאיים מסוג 130 C.