חברת החיפוש באינטרנט Google אומרת כי יכולתה להרוויח כסף מפרסום אתרים עזרה לשילוש שעברו לאחרונה הכנסותיה. החברה הרוויחה בשלושת החודשים האחרונים של 2006 כ-1.03 מיליארד דולר, בהשוואה ל-372 מיליון דולר, בתקופה הדומה בשנה שקודם לכן.
היא טוענת כי התוצאה, שכללה מכירות בסך של 3.2 מיליארד דולר, הושגה בעקבות תנועה גבוהה של גולשים ב'שיגעון הקניות' של עונת החגים.
Google אמרה כי שותפויותיה - כגון רכישת אתר שיתוף הוידאו YouTube - מתקדמות "מהר להפליא".
עוד מסרה החברה כי היא שילמה כ-976 מיליון דולר לאתרים אשר הציגו על דפיהם פרסומות של Google. על-פי דבריה, מספר זה יילך ויגדל.
נשיא מחלקת הטכנולוגיה ב-Google, סרגיי ברין, אמר כי החברה הגבירה את מספר הפרסומות אשר הוצגו כאשר בוצע חיפוש אחר מוצרים מסחריים. מספר הפרסומות על חיפושים פחות מסחריים קוצץ.
ברין הוסיף כי הפרסומות הולכות ונהיות מכוונות יותר לשאילתת החיפוש עצמה.
Google שילמה 1.65 מיליארד דולר עבור רכישתו של אתר YouTube בחודש אוקטובר שעבר - מהלך אשר אנליסטים רבים צפו רווחים רבים ממנו לחברה.
רכישת YouTube, כך נאמר, צפויה לתת ל-Google מקום אסטרטגי מעולה בשוק הוידאו המקוון אשר הולך וגדל, ולעזור לה להפוך לספקית מובילה של פרסומות וידאו באינטרנט.
בחודש נובמבר האחרון, מניותיה של Google עברו את רף ה-500 דולר למניה, וכעת הן עומדות על כ-490 דולר. שווי מניותיה הוגבר בעקבות גדילה משמעותית של החברה, והצפי הוא כי היא תמשיך לייצר הון משוק הפרסום המקוון.
סיבה נוספת להצלחתה הרבה של Google היא, למעשה, קשיים אצל יריבתה - Yahoo.