"שר תיירות חדש בעיצומו של המשבר הנוכחי בתיירות הנכנסת
זאת קטסטרופה, שמשמעה: קבירת שנת 2007 בתיירות", כך אמר נשיא התאחדות המלונות בישראל, אלי גונן, בעקבות סבב השרים הצפוי בממשלה.
גונן קורא לראש הממשלה, אהוד אולמרט, שלא לשקול אפשרות של החלפת שר במשרד התיירות, בעקבות המשבר העמוק שבו נמצאת התיירות הנכנסת בישראל, בעקבות מלחמת לבנון השנייה.
"החלפת שר בעיצומו של משבר כה עמוק ובמהלך תהליכים לקבלת תקציב הצלה לפרסום בעולם בהיקף של 50 מיליון דולר - זאת בדיחה עצובה. אי אפשר לעצור את התהליכים, לקבל שר חדש, לתת לו מספר חודשים ללמוד את הנושא – ורק אז להתפנות מחדש להתמודדות עם המשבר", הבהיר גונן.
לדבריו, "התיירנים צועקים כבר מאז אוגוסט – כל יום שחולף ללא תקציב ראוי לשיווק ישראל בעולם ולפרסום, עולה למדינה ביוקר. המחיר הכבד מתבטא בירידה דרסטית בכמות המבקרים בישראל, בפיטורים המוניים, וגם מונע את התשובה האמיתית לנושא הרווחה: יצירת עשרות אלפי מקומות עבודה חדשים בתעשיית התיירות. משום כך, שר תיירות חדש בעיצומו של המשבר הנוכחי בתיירות הנכנסת –
זאת קטסטרופה".
ממלא-מקום נשיא התאחדות המלונות בישראל, עמי הירשטיין, הוסיף ואמר כי "בימים האחרונים היו פגישות רבות של המלונאים עם אנשי האוצר, כולל עם השר ועם אנשי משרד התיירות. כולם מבינים את עומק המשבר, שכן במהלך הקיץ ביטלו סוכנויות נסיעות מחו"ל הזמנות לביקור בארץ של תיירים לשנת 2007. לישראל עדיין אין תשובה לכך, שכן תקציב הפרסום לשיפור תדמיתנו בעולם הוא נמוך מדי".
בימים אלו מופעל לחץ רב מצד משרד התיירות על משרד האוצר להגדיל את תקציב השיווק כדי לצאת ב"מתקפת שיווק" במספר ארצות יעד. דווקא כעת צריך לשנס מותניים ולעשות כל מאמץ כדי להציל את המשך שנת 2007 ואת השנה הבאה", אמר הירשטיין.