במכתב ששלחה לאחרונה מנכ"ל "אמון הציבור", גלית אבישי, לשר התקשורת אריאל אטיאס, הועלתה הבעיה הקיימת באחד השירותים הנצרכים ביותר באמצעות חברות הסלולר: שירות משלוח מסרונים (הודעות SMS כתובות). במכשירי סלולר רבים ניתן לכתוב כמות תווים העולה על הגודל המרבי של ההודעה הנשלחת על-ידי החברה, כאשר במקרה זה מתפצלת ההודעה להודעה נוספת. בדיקת ארגון "אמון הציבור" מעלה במקרים רבים תופעה של גילוי חסר בדבר מגבלת כמות התווים במסרון היוצרת חיובים כפולים ולעיתים אף משולשים של צרכנים וזאת מבלי שהם מודעים לעובדה זו.
ההוצאה של משקי הבית בישראל על שירותי תקשורת סלולרית משמעותית, ומשקלה בסל ההוצאות הולך ועולה: בשנת 2004 הוציאו משקי הבית בישראל 6 מיליארד שקלים על שירותי סלולר (לא כולל הוצאה על מכשירים), בממוצע 3,164 ש"ח לשנה למשק בית.
אחד הרכיבים השכיחים בשירותי חברות הסלולר הוא הודעות כתובות, כשלפי פרסומים מהעת האחרונה נשלחות כ-3 מיליארד הודעות כאלה בשנה, ברשתות הסלולר.
בכל אחת מחברות הסלולר, האורך המרבי של הודעה הנשלחת באמצעות רשת הסלולר מוגבל למספר תווים מסוים, כשברשתות ה-GSM מוגבל אורך ההודעה ל-70 תווים בעברית, ערבית או רוסית ול-160 תווים באנגלית. ברשתות אחרות, יש מגבלות אחרות ולעיתים ניתן לשלוח מספר תווים רב יותר (בכפוף לסוג המכשיר).
בכל החברות, כאשר לקוח שולח הודעה שמספר התווים בה גדול מהמספר המרבי שהוגדר ברשת, ההודעה תפוצל לשתי הודעות והמנוי יחוייב בגין משלוח של שתי הודעות.
בחלק ממכשירי הסלולר ניתן גילוי מסויים לכך שההודעה תפוצל בעת המשלוח ובאחרים לא ניתן לכתוב הודעה שיש בה יותר תווים מהכמות המרבית האפשרית להודעה אחת, אך ישנם מכשירים בהם לא קיים גילוי, כאמור.
בנוסף, הגילוי שכבר קיים בחלק מהמכשירים אינו ברור דיו, ומסתכם בספרה קטנה בראש המסך המסמנת את מספר ההודעה שהמנוי כותב (קרי: כאשר למשל מנוי ברשת GSM יוסיף להודעה כתובה את התו ה-71, ספרה קטנה בראש המסך תתחלף מ-1 ל-2, ומכך אמור המנוי להבין כי החלק של ההודעה שהוא כותב מרגע זה יישלח כהודעה נפרדת, ע.י.).
הנוער והחיילים לא מבינים את הסימון
ממדגם אקראי שערך "אמון הציבור" בקרב בני נוער וחיילים בנושא, עולה באופן מובהק, כי הסימון כלל לא הובן על ידם כמייצג הודעה נוספת וממילא - חיוב כפול. המשמעות היא שמנויים רבים ברשתות הסלולר אינם מיודעים כלל או אינם מיודעים באופן אפקטיבי על כך שהודעות ארוכות שישלחו יפוצלו, והם יחויבו בגין שתי הודעות או יותר מבלי ידיעתם.
"אחד היסודות החשובים של צרכנות נכונה הוא העמדת המידע החיוני לצרכן המבקש לצרוך שירות או מוצר באופן מושכל לרשותו בדרך אפקטיבית שתבטיח מודעותו טרם ביצוע העסקה ובמקרה דנן, הבטחת מודעות המנוי למגבלת גודל ההודעה טרם משלוח ההודעה באופן שיאפשר לו להחליט כיצד לצרוך השירות (למשל, לקצר את ההודעה)", אמרה גלית אבישי. לדבריה, עיקרון מרכזי ביצירת חובת גילוי הינו אחידות הגילוי. כלומר, שצורת הגילוי תהיה אחידה בכל הרשתות.