|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

הרצוג מקבל את תיק הרווחה

במסיבת עיתונאים שקיים בצהריים הודיע השר יצחק הרצוג להודיע על כך שהוא מסכים לעזוב את משרד התיירות עד כה התנגד הרצוג למהלך התיירנים מוחים
22/02/2007  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: מתי טוכפלד  |    |  תגובות
[צילום: AP]

בתחילת השבוע תוכרע סוגיית תיק הרווחה
מתי טוכפלד
דריכות בעבודה לקראת הכרעתו של ראש הממשלה * במידה שיחליט לקבל חזרה את תיק המדע, יהיה מג'אדלה שר הרווחה * אם יסרב אולמרט, ייאלץ השר הרצוג להחזיר את תיק התיירות, מה שצפוי ללבות את זירת ההתגוששות הפנימית בעבודה
לרשימה המלאה

מתי טוכפלד
פרץ: "אולי נוותר על תיק התיירות"

שר התיירות, יצחק (בוז'י) הרצוג, הודיע כי הוא עוזב את תיק התיירות ועובר להיות שר הרווחה. בתקופה האחרונה התנגד הרצוג למהלך, אך כנראה כשהבין שלא תהיה לו ברירה החליט לשנות את דעתו בנושא. הרצוג כינס מסיבת עיתונאים בשעה 12:00 בה מסר את החלטתו.

הרצוג כינה את התפקיד כסיזיפי ולא קל ואמר כי הואמשוכנע שיעמוד במשימה הזו. "אני בא למשימה הזו עם ניסיון ציבורי וביצועי ניכר - כמזכיר ממשלה, כראש הרשות למלחמה בסמים, כשר שיכון וכשר תיירות - מתוך אמונה ותחושת שליחות", אמר הרצוג במסיבת העיתונאים שקיים.

עוד הוסיף: "בכוונתי להוביל בממשלה לעשייה חברתית משמעותית להקטנת העוני ולצמצום הפערים בחברה הישראלית".

הבוקר קיבל עמיר פרץ את העידכון כי הרצוג יעבור לרווחה, וההערכה במערכת הפוליטית כי ינכס מהלך זה לעצמו למרות שלא היה שותף בו. כאשר נדרש הרצוג לנושא, אמר כי לא בוצעה אליו פנייה מסודרת בנושא, והוסיף כי מרגע שראה כי מדובר במשחק פוליטי בחר שלא להשתתף בו. סבב התיקים הבינוני יכלול את מעברו של הרצוג לתפקיד שר הרווחה. הדבר יובא לאישור הממשלה כבר ביום ראשון. אחר כך יועבר תיק התיירות לידי ישראל ביתנו, כאשר לאיוש התפקיד מוצעים ישראל חסון או אסתרינה טרטמן. רשות ועדת הכספים צפויה גם כן לעבור לידי ישראל ביתנו, וכפי הנראה ח"כ סטס מיסז'ניקוב הוא שיעמוד בראשה.

השר ראלב מג'אדלה אמר כי מקומו הטבעי של משרד הרווחה הוא במפלגת העבודה, ו"אני מברך את יושב-ראש המפלגה שעמד על כך". עוד הוסיף כי ראש הממשלה פעל נכון למען היציבות השלטונית בישראל.

השר שלום שמחון אמר כי השר הרצוג הוכיח שהוא איש ציבור למופת. "הוא הציב את השיקולים הלאומיים מעל לכל שיקול אחר לרבות השיקולים הפוליטיים. הרצוג ויתר על משרד שבו החל ביצוע מהלכים נרחבים וזכה להערכה רבה, וזאת כדי לקדם את האג'נדה החברתית של מפלגת העבודה לטובת החברה הישראלית".

המהלך הוא למעשה ניצחון לישראל מימון, מזכיר הממשלה, שהוביל את המהלך. הרצוג אמר כי "לאחר כל ה"הו-הא" והמשחק הפוליטי, קיימתי דיון נוקב עם רה"מ לברר מה התפקיד כולל ולבסוף נעניתי לבקשתו". לדבריו, זהו תפקיד חשוב והסכים לקבלו לאחר שהובטחו לו שלושה דברים: תוספת משאבים לילדים בסיכון, לזקנים ולאוכלוסיות מיוחדות, מעורבות מלאה בתוכנית הלאומית-חברתית למיגור העוני וכן הפיכת משרד הרווחה למשרד קובע ומוביל.

בראיון לרשת ב' נשאל הרצוג האם עומדת העבודה בפני פילוג, והתחמק בחיוך של מבוכה, ואמר כי הוא לא עוסק בזה כעת.

סיעת העבודה החליטה בשבוע שעבר כי במידה שלא יתאפשר להחזיר את תיק המדע, יוחזר תיק התיירות. יו"ר המפלגה, עמיר פרץ, גילה לחברי הסיעה כי ערב ישיבת המרכז בנושא כניסת ליברמן לממשלה, התקבל סיכום בינו לבין ראש הממשלה לפיו תמורת תיק הרווחה יוחזרו תיק המדע או התיירות. לכן, אמר פרץ, אם לא יסתייע להחזיר את תיק המדע, תיאלץ המפלגה להחזיר את תיק התיירות.

שר התיירות הרצוג אמר לפרץ בתגובה: "זו פעם ראשונה שאני שומע על הסיכום". חברי הסיעה אומרים כי הרצוג הביע כעס ותסכול על כך שייאלץ לוותר על תפקידו. השר שלום שמחון יצא להגנתו של הרצוג ואמר כי "צריך להבין שבוז'י כבר שמונה חודשים מטפל בתיק. הוא השקיע בנושא התיירות, ובאותה מידע שאפשר לוותר עליו, אפשר להחליט לוותר על כל תיק אחר". פרץ השיב ואמר כי ייעשו כל הניסיונות להחזיר דווקא את המדע, אולם אם זה לא יצלח, יוחזר תיק התיירות.

באחרונה דווח כי ההערכה בעבודה היא כי אולמרט חושש שישראל ביתנו תדחה את ההצעה לקבל את תיק המדע, ולפיכך הוא דורש ממפלגת העבודה להחזיר את אחד משלושת התיקים הנוספים שבידה: תשתיות, תיירות או חקלאות. הח"כים איתן כבל ויורם מרציאנו, שהוסמכו על-ידי המפלגה לטפל במשבר, ניסו לפני מספר ימים לשכנע את השר יצחק הרצוג לוותר על תיק התיירות ולעבור למשרד הרווחה. הרצוג סירב בטענה שברצונו להמשיך עם המהלכים בהם התחיל כשר התיירות.

בכיר במפלגה אמר אז כי "על הרצוג לוותר על תיק התיירות, כיוון שסירובו לקבל עליו את תיק הרווחה פוגעת במפלגה מבחינה ציבורית". הגורם אמר עוד כי "תיק התיירות הוא לא בדיוק תואם את מה שהבטיחה המפלגה בבחירות. הבוחרים לא מעוניינים לראות שר מהעבודה מצטלם עם דוגמניות ושחקני קולנוע, מסתובב בעולם ומשתתף באירועים נוצצים".

"התיירות זקוקה ליציבות"
לוי, פגיעה קשה בענף

התיירינים מוחים נגד הכוונה להחליף את שר התיירות.

יו"ר פורום תיירני הגליל העליון, מאיר (כושי) לוי אמר בתגובה: "מקוממת הקלות הבלתי נסבלת של ממשלת ישראל בחילופי תפקידים תוך הפקרת ענף התיירות, בעיקר בתקופה זו בה חוזרת התיירות לביסוס לאחר שנים קשות של אינתיפאדה ומלחמות, ובעיקר מלחמת לבנון השנייה שפגעה קשות בכלכלת התיירות בארץ בכלל ובגליל בפרט".

עוד אומר לוי, כי השר הרצוג היה שר פעיל ואכפתי בכל תקופת כהונתו, טיפל בתיירני הצפון לכל אורך מלחמת לבנון השנייה. לוי אר, כי צוות משרד התיירות והשר עצמו נענו לפניות הרבות בעת המלחמה ולאחריה, וכי רוב התיירנים קבלו את הפיצויים המגיעים להם, שלא כמו בענפים אחרים בקו העימות בצפון, שעדיין ממתינים לפיצויים.

"לא ייתכן כי היחס לענף התיירות במדינה יהיה כה מזלזל. יש לתת לשר למצות את המהלכים והפרויקטים שהחל בהם, לבסס את התיירות לאחר תקופה כה קשה ולא ליצור מצב של חוסר יציבות. השר הרצוג הינו שר רציני שהרכיב צוות מעולה ועובד קשה על-מנת לחזק את התיירות והתיירנים.לתיק התיירות מגיע יחס רציני מזה וככלל יש לאפשר לשרים לסיים קדנציות בצורה רצינית ומקצועית" אומר לוי.

המלונאים: תקופה נוספת של קיפאון בתעשיית התיירות

"חילופי השרים התכופים במשרד התיירות ממחישים יותר מכל את הצורך החיוני עליו מצביעים כל מומחי התיירות: רשות לאומית מקצועית לשיווק התיירות, שתהא מנותקת מהמציאות הפוליטית, תפתח תוכניות שיווק לקידום התיירות ותקדמן על בסיס יציבות והמשכיות", כך אומרים היום המלונאים.

לדברי נשיא התאחדות המלונות בישראל, אלי גונן: "כניסת שר חדש מבשרת על תקופה נוספת של קיפאון בקבלת החלטות בתעשיית התיירות. קרוב לודאי שהשר החדש (או השרה החדשה), יבקשו פרק זמן ללימוד התחום, בה בשעה שהתיירות הנכנסת נמצאת במשבר מתמשך מאז מלחמת לבנון והתיירנים נאבקים על החזרת ביקושי התיירות לישראל. למרבה הצער, על-רקע המשבר המתמשך, לא יהיו לשר החדש 100 ימי חסד ללימוד החומר והממשלה צריכה להיחלץ לעזרתו באמצעות הקצאה מיידית של יתרת 50 מיליון הדולר לפרסום ישראל בעולם לשנה זאת. אילולא כן, תקופת הקיפאון בקבלת החלטות להצלת התיירות הנכנסת תעלה למשק באובדן כניסות תיירים, באובדן תוצר וגם באובדן כח אדם".

תאריך:  22/02/2007   |   עודכן:  22/02/2007
מתי טוכפלד
ישראל ביתנו תקבל את תיק התיירות

[צילום: AP]
אחרי הודעתו של הרצוג כי הוא לוקח על עצמו את תיק הרווחה, הולך ונשלם מהלך סבב התיקים האחרון. על-פי התמונה המתבהרת היום, תקבל ישראל ביתנו את תיק התיירות ואת ראשות ועדת הכספים. העבודה תאייש את תיק הרווחה אותו דרשה לקבל כבר לפני כמה חודשים. ליצמן, שמפלגתו החליטה להישאר באופוזיציה, יאלץ לפנות את מקומו בוועדת הכספים.

מהלך הרה-שאפל הושלם, כך מעריכים היום בסביבתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט. סיעת העבודה תתכנס הערב כדי לאשר את מינויו של השר בוז'י הרצוג לתפקיד שר הרווחה. תיק התיירות יעבור לישראל ביתנו. עדיין לא ברור מי יהיה השר הנוסף שיכנס לממשלה. מקורביו של ליברמן אמרו כי הדברים יישקלו על ידו לאחר שייוודע איזה תפקיד מתפנה.

הבוקר נפגש מזכיר הממשלה, ישראל מימון, עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. יו"ר ישראל ביתנו אמר כי מפלגתו לא מתכוונת להערים קשיים בנושא התיק שמפלגת העבודה עומדת לפנות וכי פחות חשוב לו אם יהיה מדובר בתיק המדע או בתיק התיירות. ליברמן כן התעקש על תפקיד ראש ועדת הכספים של הכנסת, אותו הוא מתכוון להעביר לידיו של ח"כ סטס מיסז'ניקוב.

עד כה המתינו בלשכתו של אולמרט על-מנת לבחון לאן נושבת הרוח מבחינת יהדות התורה, אך עם הודעתה של יהדות התורה שהיא נשארת בחוץ, אמרו בלשכת ראש הממשלה, כי "נפתחת תקופה חדשה. לא נמתין כעת ליהדות התורה, אלא נחזק את מרכיביה הנוכחיים של הקואליציה".

סיעת העבודה תתכנס היום על-מנת לאשר את מינויו של הרצוג לשר הרווחה. לאחר הודעתו של הרצוג עצמו, לא צפויה ההחלטה להיתקל בהתנגדות כלשהי מצד מי מחברי הסיעה. על-פי חוקת העבודה יש לאשר מינוי שר חדש במרכז המפלגה.

בישראל ביתנו עדיין ממתינים להחלטתו של יו"ר המפלגה ליברמן בשאלת זהות השר החדש. הערכה היא כי ח"כ אסתרינה טרטמן תזכה במינוי מאחר שהיא נחשבת למקורבת ביותר לליברמן. בלשכתו של השר לעניינים אסטרטגיים מבהירים כי ליברמן עדיין לא קיבל החלטה בנושא וכי מבחינתו המועמדים הם טרטמן, חסון ואהרונוביץ'. ביום ראשון תתכנס הסיעה לישיבה מיוחדת ובה יוחלט מי השר השני.

ראש הממשלה נפגש אמש עם השר יצחק הרצוג וביקש אותו להסכים להתמנות כשר הרווחה. השר הרצוג נענה לבקשת ראש הממשלה. פגישה זו באה לאחר תהליך בירור מעמיק ומפורט שהחל בשבוע האחרון.

נמסר, כי אולמרט הביע הערכה עמוקה לביצועיו של השר הרצוג כשר התיירות ולהשגיו בקידום התיירות לישראל, אך הואיל ובראש סדר עדיפותם של הממשלה וראש הממשלה מצויים המאבק לצמצום הפערים החברתיים וצמצום ממדי העוני, אמר ראש הממשלה שיהא זה נכון וראוי שהשר הרצוג יכהן כשר הרווחה.

במהלך הדיאלוג ובפגישתם, הבהיר ראש הממשלה לשר הרצוג שהוא יקבל ממנו ומהממשלה גיבוי מלא לפעילותו כשר רווחה ולפעילות משרד הרווחה, ויינתנו בידיו כלי ביצוע להשגת יעדים אלה. בכלל זה יופנו משאבים משמעותיים ותוגדל ההשקעה הממשלתית בנושאים החברתיים ובכלל זה בטיפול בילדים ונוער בסיכון, בטיפול בקשישים ומרכזי יום לקשיש, בטיפול במרכזי סיוע לנשים מוכות ובצרכים ייחודיים של אוכלוסיות במצוקה. עוד סוכם, ששר הרווחה ומשרד הרווחה יהיו שותפים מלאים ומובילים בגיבוש התוכנית הכוללת שיציג ראש הממשלה בקרוב למלחמה בעוני ולצמצום הפערים החברתיים.

לבקשת השר הרצוג סוכם, כי בכל תוכנית כלכלית שתוגש לממשלה, ושיש לה השלכות בנושאים החברתיים, יהיה משרד הרווחה גורם מרכזי בעבודת המטה לגיבוש התוכנית בטרם תובא לדיון בממשלה. הוסכם ששמו של המשרד יהיה משרד הרווחה והשירותים החברתיים וכי תוקם ועדת שרים בראשותו של שר הרווחה שתעסוק בענייני הרווחה והשירותים החברתיים. מעבר לכך, לאור מחויבותו העמוקה של השר הרצוג לחיזוק הקשר בין מדינת ישראל ליהדות התפוצות והיכרותו ופעילותו בתחום זה, ימונה השר הרצוג לשר המופקד על תפוצות חברה והמאבק באנטישמיות.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרצוג מקבל את תיק הרווחה
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קאנט
22/02/07 11:32
2
יונני
22/02/07 11:52
3
רוזנבאום
22/02/07 12:31
4
הקונספירטור האולטימטיבי
22/02/07 13:02
5
ברוריה מקרית חיים
22/02/07 16:01
6
חנה.
22/02/07 16:51
7
שר ליצן.
22/02/07 17:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
בדיון שהתנהל היום (29.1.07) בבג"צ בפני הנשיאה דורית ביניש והשופטים ריבלין וחשין הודיעה המדינה כי בקרוב ימונה שר רווחה. נוכח הודעה זו משכה התנועה למען איכות השלטון בישראל את עתירתה, אך שמרה על זכותה לעתור בשנית באם לא ימונה שר רווחה. את התנועה ייצגה בדיון עוה"ד צרויה מידד לוזון.
29/01/2007  |  אסף דוד-מרגלית  |  חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il