נחום שפיר מרמת-גן קיבל מפועלים ישיר בטלפון הצעה שאי אפשר לסרב לה. להפקיד חצי מיליון שקל בתוכנית חיסכון צמודת מדד וליהנות מרווח של 5% ריבית לשנה. שפיר לא עמד בפיתוי ו"שבר" תוכנית חיסכון על סך חצי מיליון שקל. כשפנה כעבור חמישה ימים לפועלים ישיר בבקשה לבצע הפקדה, הבנק הודיע שנפלה טעות ותנאי ההתקשרות השתנו והם כעת צמוד מדד + 3.4% ריבית לתקופה של שנתיים.
שפיר סירב להצעה והתעקש שהבנק יחזור להצעה הראשונית - לשווא. בשבוע שעבר תבע את בנק הפועלים ופועלים ישיר בטלפון, מרחוב רוטשילד בתל אביב בבית המשפט לתביעות קטנות בעיר בסכום של 17,800 שקל. מכתב התביעה עולה שההצעה האטרקטיבית נמסרה בחודש ספטמבר אשתקד וגרמה לשפיר ספקות באשר לאמיתותה. הוא ביקש אישור ממנהל סניף פועלים ישיר, "והגברת שעמה שוחחתי, בדקה ואישרה שיש אישור מנהל וכידוע השיחה מוקלטת".
לדבריו, העובדה שהבנק חזר בו מההצעה גרמה לו נזקים ממוניים ונפשיים. לאחר שפנה למדור פניות הציבור, הבנק פיצה אותו בסכום של 511 שקל. "הסכום אינו פרופורציונאלי לנזק ישיר שנגרם בגלל "טעות" של הבנק". שפיר התרעם בכתב התביעה שהבנק הטעה אותו וגרם לו "לשבור" תוכנית חיסכון, לריק. הוא לא הבין כיצד חושב סכום הפיצוי והתעקש שמגיע לו הרבה יותר. "על-פי חישוב שערכתי הנזק הישיר שנגרם לי מסתכם ב-20,000 שקל מבלי לקחת בחשבון את עוגמת הנפש בעקבות הפרת הבטחה. הייתי אמור להשקיע בתוכנית חיסכון בעלת תנאים מסוימים והבנק הפר את ההסכם וחזר בו מהבטחותיו".
שפיר צירף לכתב התביעה את תגובת ההנהלה הראשית של בנק הפועלים שנשלחה לביתו בחודש שעבר ובה הודגש שחלה טעות במסירת תנאי התוכנית. "סוכם עמך על פיצוי בסך 511 שקל שהועבר לחשבונך. חישוב הפיצוי כלל ריבית שבועית של 5% על סך של 500,000 שקל בסך 470 שקל בתוספת 41 שקל עמלת העברה. לא נמצא מקום לדרישת פיצוי בסך 20,000 שקל ומצטערים על המידע השגוי שנמסר והטרדה שנגרמה. אנו מקווים שלבד ממקרה זה תיהנה מהשרות לשביעות רצונך".
טרם הוגש כתב הגנה ובית המשפט ידון בתיק בחודש יולי.