שוב כמעט תאונה אווירית: הפעם זה היה קרוב הרבה יותר. ערוץ 10 פרסם הערב (א', 25.2.07) טיסת תובלה של ארקיע, שהתקרבה לפני עשרה ימים לנחיתה בבסיס רמון חלפה סמוך מאוד למטוס אף-16.
המרחק בין שני המטוסים היה כ-150 מטרים בקירוב, ובמונחי תעופה מדובר בטווח קטן מאוד שהמרחק בינו לבין התנגשות הוא שבריר שנייה. במטוס התובלה שהו באותה עת נוסעים ואנשי צוות, ביניהם גם משפחות, שהמריאו משדה תעופה דב בדרכם לנחיתה בבסיס רמון. מטוס התובלה חלף ליד מטוס-קרב מסוג אף-16 של חיל האוויר, שבאותה עת ביצע תמרונים באיזור.
ניר ירקוני, לשעבר ראש מינהל תעופה אזרחית, אמר בראיון לחדשות 10 כי "זה לא צריך לקרות; זה חמור. כמה שיישמע מוזר ומקרי - הסיבה העניינית או המקצועית היא די דומה ל
חליפה שהייתה בין המטוס של איבריה לאל על שבוע קודם לכן. זאת אומרת, מטוסים שעושים הקפה ואחד המטוסים 'לא סופר נכון' את אלה שלפניו, אם אפשר להגדיר את זה ככה. אבל - ויש פה אבל גדול - מדובר האירוע 'אחר', כי הוא נמצא בתוך טריטוריה של חיל האוויר. בעוד שבחיל האוויר מותר לעשות הקפות בראייה - כך עושים וכך צריך לעשות, וכש'נופל' לתוך ההקפה הזאת מטוס אז הוא הנטע הזר - בנתב"ג זה לא אמור להיות".
ירקוני הוסיף כי "זה לא משנה את העובדה שבשני המקרים התוצאה יכולה להיות חמורה". עוד אמר כי צריך לזכור שברגע שמעורבים באירוע מסוג זה מטוסי קרב, אזי יכולתם להתחמק מדברים מעין אלו היא גדולה הרבה יותר. "אני חושב שלבוא ולבדוק, ולהתייחס למרחק שהיה בין המטוסים כאינדיקציה למידת החומרה - זה מדד לא נכון".
לדבריו, צריך לבדוק מה הייתה כוונת הצדדים ומה הכשל המערכתי - אם היה - של המקרה, להסיק את המסקנות, ולתקן את הכשל. "ממה שאני יודע ומכיר את חיל האוויר - ואני מכיר היטב את חיל האוויר - אני יודע שכבר נעשו תחקירים על-מנת שכאשר מטוס אזרחי נכנס לתוך טריטוריה של חיל האוויר ייפתחו אפשרויות מילוט".