|
אברהם ביגר [צילום: סיון פרג´]
|
|
|
|
|
מכתשים אגן סיימה את שנת 2006 עם מכירות של 1.78 מיליארד דולר, גידול של 2.2% לעומת שנת 2005, כך עולה מפרסום הנתונים העסקיים של מכתשים אגן (ג', 13.3.07).
הגידול במכירות, מספרים בחברה, הגיע בעיקר משוק צפון אמריקה שבו הסתכמו המכירות ב-349 מיליון דולר, עלייה של 13%. עלייה נוספת נרשמה במכירות לאמריקה הלטינית, אשר הסתכמו ב-430 מיליון דולר לעומת 423 מיליון דולר בשנה הקודמת.
ביום 16.1.2007 הגישה החברה דוח מיידי ובו הודיעה על פגיעה צפויה בתוצאות החברה שנובעת מחולשה של תנאי שוק האגרוכימיה ברבעון הרביעי וכן מגורמים נוספים אשר השפעתם תבוא לידי ביטוי בדוחות הכספיים לרבעון הרביעי של שנת 2006. בהתאם לכך, ביצעה החברה התאמות והפרשות חד פעמיות ברבעון הרביעי בסך כולל של כ-55 מיליון דולר (בניכוי מס).
הרווח הגולמי הסתכם השנה ב-610 מיליון דולר, לפני הפרשות חד-פעמיות, לעומת 681 מיליון דולר אשתקד. הרווחיות הגולמית ירדה ל-34.3% השנה לעומת 39.1% אשתקד. הקיטון ברווח הגולמי ובשיעורו, מסבירים בבחברה, נבעו בעיקר מתנאי מזג אוויר קשים באירופה ובצפון אמריקה ומתנאי שוק קשים עמם מתמודדים החקלאים בברזיל. תנאים אלו גררו ירידה בביקושים למוצרי הגנת הצומח, אשר הגבירה את התחרות בין החברות המוכרות והובילה לירידת מחירים. בנוסף, נשחק הרווח הגולמי כתוצאה מעליית מחירי הנפט אשר גררה הן עלייה במחירי חומרי גלם והן עלייה בתעריפי ההובלה והאנרגיה.
הרווח התפעולי הסתכם בכ-223 מיליון דולר (לפני הפרשות חד פעמיות) המהווה 12.5% מן המכירות, בהשוואה ל-330 מיליון דולר אשתקד, 19%, קיטון של 107 מיליון דולר. EBITDA הסתכם בכ-281 מיליון דולר (לפני הפרשות חד פעמיות) המהווה 15.8% מן המכירות, בהשוואה ל-377 מיליון דולר אשתקד, 21.6%, קיטון של 96 מיליון דולר.
הרווח הנקי בשנת 2006 הסתכם ב-139 מיליון דולר (לפני הפרשות חד פעמיות), 7.8% מהמכירות, לעומת 205 מיליון דולר אשתקד, 11.8% מהמכירות, ירידה של 66 מיליון דולר. הקיטון ברווח הנקי ובשיעורו נובעים מהשחיקה ברווח הגולמי ועלייה בהוצאות התפעול.
בהתייחסו לתוצאות אמר אברהם ביגר, יו"ר מועצת המנהלים ומנכ"ל מכתשים אגן: "אני רואה כהישג את היכולת של החברה להציג צמיחה בשנה של תנאי שוק קשים שבה התכווץ שוק האגרוכימיה בכ-4% בהשוואה לשנת 2005".
לדבריו, "במבט קדימה, ולאור הדגשים האסטרטגיים ותוכנית השינוי וההתייעלות של החברה, אני צופה כי שנת 2007 תהיה שנת מפנה בהתפתחות החברה, אשר במסגרתה תפשט את מבנה פעילותה, תשפר את מבנה העלויות ותגדיל בהדרגתיות את רווחיה".