|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת

ארבעה לקוחות מאשימים:

"חברת ארקיע רימתה אותנו"

ארבעה לקוחות הוסרו מרשימת הנוסעים בטיסה ישירה של ארקיע לוונציה בטענה שהטיסה בוטלה הטיסה לא באמת בוטלה; הנוסעים הוסרו ממנה "באופן אקראי" טיסה ישירה של 3.5 שעות הפכה לטיסה עם קישור, עם המתנה ועוגמת נפש תגובת ארקיע: אין כל שחר להרגשתם של הנוסעים כי רומו על-ידי החברה
15/03/2007  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: אריאל שמידברג  |    |  תגובות
[צילום: פלאש 90]

לארקיע מטוסים עם מקום לכולם, פרט לארבעה נוסעים. ב-12 בדצמבר 2006 הזמינו בני הזוג ר' (השם המלא שמור במערכת) זוג כרטיסים לטיסת צ'ארטר של ארקיע ישירה מתל אביב לוונציה לביקור משפחתי. טיסת הלוך ב-13.2.07 בשעה 10:05, ונחיתה בוונציה כעבור כשלוש שעות וחצי. טיסת חזור ב-21.2.07 בשעה 00:55. מחיר הטיסה: 549 דולר לכרטיס.

הזוג בחר בטיסה זו, על אף המחיר הגבוה, אך ורק בשל היותה טיסה ישירה, שכן מר ר' הוא אדם חולה-לב בשנות ה-70 לחייו, והנוחיות הפיזית חשובה ביותר עבורו. הזוג ר' בחר לטוס לוונציה בתקופה בה נערך "קרנבל המסכות" - עונת שיא מבחינה תיירותית, דבר המעלה באופן ניכר את מחירי הטיסות ובתי המלון - רק בשל העובדה שבתקופת הקרנבל, בשונה ממרבית חודשי השנה, מתקיימות טיסות ישירות מת"א לוונציה. כאמור, בני הזוג ר' נסעו לוונציה למטרות משפחתיות, וללא שום קשר לקרנבל.

מאז הזמנת הכרטיסים קיבל הזוג ר' שלוש הודעות שינוי על מועד הטיסה. ב-16 בינואר הודיע להם נציג מחברת ארקיע כי טיסת ההלוך נדחתה במספר שעות והיא תתקיים ב-13 בפברואר בשעה 16:55 (במקום ב-10:05). ב-28 בינואר נציג אחר מטעם החברה הודיע לזוג כי טיסת ההלוך הוחזרה למועדה המקורי.

השינוי השלישי היה מהותי ומכריע: ב-7 בפברואר, חמישה ימים בלבד לפני ההמראה, חברת ארקיע הודיעה לזוג ר' כי טיסת ארקיע בוטלה, ולכן, במקום טיסה ישירה, ייאלצו הנוסעים לעשות תחנת ביניים בפרנקפורט, וכי הטיסה בקו פרנקפורט-ונציה תבוצע בטיסה של חברת לופטהנזה. גם שעת ההמראה שונתה ל-05:30 בבוקר, והנוסעים התבקשו להתייצב בנתב"ג ב-02:30 לפנות בוקר. למעשה נוצר מצב חדש בו טיסת יום ישירה ונוחה הפכה לטיסת לילה וטיסת קישור.

בני הזוג ר' טסים לוונציה מספר פעמים בשנה ורצו לנצל את הטיסה הישירה והקצרה לוונציה המתקיימת רק בתקופה זו של השנה. בפועל, עם טיסת הקישור ופרקי ההמתנה בין הסיטות, טיסתם נמשכה 11 שעות לכל כיוון (במקום 3.5 שעות), בתנאים קשים עם מעבר וזמני המתנה שהגיעו עד ל-4 שעות בכל כיוון, שכלל גם הליכה למרחקים ממקום ההגעה בפרנקפורט עד לעלייה לטיסת הקישור, עמידה מחודשת לביקורת דרכונים, ובדיקות ביטחוניות נוספות.

"נחתנו לצד הטיסה שכביכול בוטלה"
[אילוסטרציה]

הזוג השני שהוצא מן הטיסה, נאווה ואבי כהן, רכשו "דיל", שכלל אירוח בבית מלון 4 כוכבים למשך שבעה ימים, יחד עם אותה טיסה ישירה ממנה הוסרו בני הזוג ר'. את ההזמנות והתשלום ביצעו מייד עם פרסום המבצע, בדצמבר 2006 – חודשיים לפני ההמראה. בסופו של דבר, הודיעו מארקיע לבני הזוג כי יהיה שינוי בהזמנתם, והם יקבלו בית מלון ברמה של 3 כוכבים, וכי יוחזר להם הפרש של 30 דולרים(!) על ההרעה בתנאים. במילים אחרות, הפער הכספי בין אירוח בבית מלון 4 כוכבים לבין 3 כוכבים, במשך שבעה לילות, חושב על-ידי ארקיע כפער בשווי 30 דולרים. בני הזוג, שכאמור, תכננו מראש את החופשה, החליטו לקבל את התנאים החדשים.

גם להם הודיעו ימים בודדים לפני ההמראה כי הטיסה הישירה לוונציה בוטלה, וכי עליהם לעלות לטיסת קישור של חברת לופטהנזה בפרנקפורט. "התקשרו אלינו מארקיע, ואמרו לנו: 'הטיסה בוטלה, העברנו את כולם'", סיפרו בני הזוג כהן ל-Nfc. לדבריהם, בארקיע אף ניסו לשכנע אותם מספר פעמים לבטל את העסקה, אבל זה היה קרוב מדי למועד הטיסה, ולכן הם סירבו.

"כנראה קיבלנו דיל טוב מדי ועכשיו הם רצו להרוויח עלינו", סיפרה נאווה כהן בתסכול. "כל מה שרצינו, זה את הנוחות של טיסה ישירה. מייד כשהודיעו לנו מארקיע שהטיסה בוטלה הייתה לי תחושה שמשקרים לנו. צלצלתי לחברה, מבלי לציין את שמי, כדי לשאול האם הטיסה קיימת, ולא רצו לתת לנו פרטים ללא מסירת מספר זהות", הוסיפה.

"לאחר שמסרתי לנציג את המספר, הוא אמר לי שהטיסה בוטלה. כשהגענו לוונציה דרך טיסת הקישור, ראינו את נחיתת המטוס של ארקיע, שאנחנו היינו אמורים להיות בין נוסעיו. הטיסה לא בוטלה. פשוט שיקרו לנו. זאת הייתה ממש עוגמת נפש מבחינתנו", אמרה נאווה. "זה כאב לנו מאוד, כי אמרו לנו בבירור שהטיסה שלנו בוטלה וזה לא לגיטימי. פשוט רימו אותנו. חברת ארקיע אינה אמינה", הוסיפה.

הטיסה לא בוטלה - הנוסעים הוצאו "באופן אקראי"
אילוסטרציה

ממידע שהגיע לבני הזוג - דרך נציגי החברה עצמה - עלה, כי הטיסה הישירה של ארקיע לוונציה לא בוטלה, אלא שהחברה הסירה ארבעה נוסעים בלבד מן הטיסה. ב-8.2.07 פנה מר ר' לארקיע וביקש שיקשרו אותו למנכ"ל החברה או לאחד מבכיריה, ונענה כי מזכירתו תתקשר אליו – דבר שלא קרה. במקביל, חיפשו בני הזוג חלופה נוחה יותר לטיסה, ומצאו כי היו מקומות פנויים בטיסות לוונציה דרך ציריך, וינה, ואפילו דרך פרנקפורט, בשעות נוחות יותר, במחיר של 470 דולר לאדם ואף פחות, ולא במחיר 549 דולר כפי ששילמו לארקיע.

מר ר' פנה שוב לארקיע בדרישה לביטול הכרטיסים ולהשבת כספו, כדי שיוכל לרכוש כרטיסי טיסה בחברה אחרת. הוא נענה כי יהיה עליו לשלם דמי ביטול בגובה 502 דולרים(!) לכרטיס. ארקיע אפילו לא העלתה בדעתה להציע להחזיר לזוג את ההפרש. לאחר שיחות וויכוחים, נמסר להם מהחברה, למחרת, כי יוחזר להם ההפרש – 80 דולרים עבור כל כרטיס.

לאחר שפניותיהם של הזוג ר' לאנשי ארקיע לקבל גם את הכרטיס האלקטרוני עבור הטיסה בחזור לא נענו, פנו ב-11 בפברואר (יומיים לפני הטיסה) ישירות לחברת לופטהנזה, וקיבלו את הפירוט המלא של הטיסות, וכן את המידע כי ארקיע העבירה ללופטהנזה ארבעה נוסעים בלבד מתוך כלל הנוסעים שהיו רשומים בטיסה הישירה לוונציה. בנוסף, באותו יום, ביררה סוכנת נסיעות את המצב, ומצאה כי טיסת ארקיע צפויה להתקיים במועדה ואף נותר מקום פנוי יחיד בטיסה.

אז הבינו בני הזוג כי ארקיע פשוט רימתה אותם. עוד באותו היום צלצל אליהם נציג מחברת ארקיע, ומר ר' טען בפניו כי ידוע לו כי הטיסה למעשה לא בוטלה, בניגוד למה שנאמר לו פעם אחר פעם, ודרש להחזירם לטיסה זו. התשובה שהתקבלה היתה ש"הדבר לא נעשה אישית נגדם, אלא בבחירה אקראית".

הערה לסיום
[אילוסטרציה]

למעשה, מרגע רכישת הכרטיסים והתשלום עבורם, קיים חוזה בין הנוסע לבין החברה, המחייב את החברה להטיס את הנוסעים ליעד בתנאים להם התחייבה בפרסומיה ועם מכירת הכרטיס. במקרה של ארבעת הנוסעים, מה שהביא אותם לרכוש את הכרטיסים בחברת ארקיע היה עצם היותה של הטיסה ישירה.

ולבסוף, הייתכן שבחברת תעופה גדולה ישנם מטוסים "קטנים יותר" בארבעה מקומות בלבד? ואפילו אם כן, מדוע קיים צורך למסור ללקוחות שנפגעו מידע לא נכון, כי הרי עד הרגע האחרון טענה החברה בפני הנוסעים כי הטיסה "בוטלה" ולא כי תצא לפועל במטוס קטן יותר מהמתוכנן.

תגובת חברת "ארקיע"

גליה פונטרמולי, דוברת חברת ארקיע, מסרה ל-Nfc כי "טיסת ארקיע לוונציה אכן טסה, אלא שמסיבות טכניות היא בוצעה על-ידי מטוס קטן יותר מאשר המטוס שתוכנן מראש. כתוצאה מכך שמספר המקומות במטוס קטן יותר מאשר תוכנן תחילה, הועברו ארבעת הנוסעים ליעדם בדרכים חלופיות. הטיסה החלופית (בלופטהנזה) אכן היתה זולה יותר משום היותה דרך פרנקפורט, וסוכם עם הנוסעים כי יוחזר להם הפרש הכסף, ואכן כך נעשה: הוראת הזיכוי ניתנה לחברת האשראי עוד טרם הטיסה, ביום 8 בפברואר 2007".

"עלי לציין כי הטיסה החלופית (לופטהנזה) נרכשה עבור הנוסעים על-ידי ארקיע, ולא נמצאה במקרה. ארקיע דאגה לנוחות הנוסעים ככל שיכלה, הטיסה אותם בחברה סדירה ואף דאגה כי מועדי ההגעה ליעד יהיו קרובים ככל האפשר למועדי הטיסה המקוריים".

"אין כל שחר להרגשתם של הנוסעים כי רומו על-ידי ארקיע, וצר לי שהם מרגישים כך. כידוע, טיסות-שכר אינן טיסות סדירות, ועלולים לחול בהן שינויים בהתאם לתקנות השכר, מה גם שחברות תעופה סדירות גם הן נתקלות במצבים דומים עקב סיבות מבצעיות של שינוי ציוד טיסה. ארקיע פעלה במסגרת התקנות והכללים, לא ניסתה לרמות את נוסעיה, מצאה להם טיסות חלופיות, שהיו אף זולות יותר, ובסך-הכל פעלה בדיוק כפי שכל חברת תעופה (בטיסה סדירה ובטיסת שכר) היתה פועלת. הלקוחות פנו גם ישירות לארקיע ותשובה נשלחה אליהם ביום 13 במרס 2007".

תאריך:  15/03/2007   |   עודכן:  16/03/2007
אריאל שמידברג
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"חברת ארקיע רימתה אותנו"
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בושה!איפה הכבוד?
16/03/07 14:23
2
CNAAN
16/03/07 17:36
 
גבי ב.
16/03/07 18:28
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רו"ח והמשפטן, אריאל פטל, מונה (יום ה', 15.3.07) לתפקיד מנהל המחלקה המקצועית ברשת רואי החשבון החדשה C&A.
15/03/2007  |  גלית יצחק  |   חדשות
שר הביטחון, עמיר פרץ, הודיע כי החליט להציג את מועמדותו של תת-אלוף (במיל.) פנחס בוכריס לתפקיד מנכ"ל משרד הביטחון. המשרד מתנהל זה זמן מה ללא מנכ"ל זאת לאחר שגבי אשכנזי, המנכ"ל הקודם מונה לתפקיד הרמטכ"ל.
15/03/2007  |  עומר שיקלר  |   חדשות
חברת לה-רוש, הרשומה בהונג קונג, רכשה 50% מחברת שיווק חדשה, שהוקמה על-ידי חברת הנדל"ן הישראלית אמריקן קולוני. לה-רוש תשקיע בחברה 10 מיליון דולר. בתמורה, תהיה זכאית ל-50% מההכנסות שמעל 5,200 דולר למ"ר ממכירת שטחים בפרויקט עדן בירושלים.
15/03/2007  |  אלעזר לוין  |   חדשות
הרב אבי כהן-אור, תושב תלם בן 42, ורעייתו שמחה, בת 38, נהרגו הבוקר (ה', 15.3.07), ובתם נפצעה באורח אנוש, בתאונת דרכים בכביש 60, סמוך לצומת בית אנון שליד קריית ארבע. מדובר במשפחה המתגוררת ביישוב תלם באזור חברון. הזוג כהן-אור ובתם נסעו ברכב מסוג GMC אשר פגע באוטובוס. ההורים הותירו אחריהם שמונה יתומים.
15/03/2007  |  מוטי אקסמיט  |   חדשות
77% מהרופאים טוענים, כי אין להם די זמן על-מנת לטפל כראוי בחולים שלהם. כך עולה (יום ה', 15.3.07) ממחקר שנערך עבור כנס חיפה הראשון לאחריות חברתית שייערך בשבוע הבא באוניברסיטת חיפה.
15/03/2007  |  גלית יצחק  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר    רק, לכאורה, לפי שעה
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
גודריאן מלמד את היטלר ורומל את תורת לוחמת השריון בחזית; גודריאן מפר פקודה אסטרטגית; הפולנים לא ניצלו הזדמנות אסטרטגית; "התגברות על מכשול מים בלתי עביר"; חידוש הלחימה הגרמנית; שיתוף...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il