חברי בורסת היהלומים, מגבירים את מאמצי השיווק במדינות דרום מזרח אסיה, למרות מצבן של המדינות הללו, הנתונות בקשיים כלכליים מזה תקופה ארוכה.
במסגרת פעילות זו, חזרה באחרונה משלחת של יהלומנים, מהתערוכה הגדולה לתכשיטים בהונג קונג, שפעלה לקידום המכירות בסין.
כ-50 חברות יהלומים השתתפו בתערוכת התכשיטים הגדולה בהונג קונג, כדי לקדם את שיווק יהלומי ישראל. את השתתפותם של היהלומנים ארגן מכון היהלומים אשר הקים מתחם תצוגה מיוחד לחברות הישראליות.
שמואל שניצר, נשיא בורסת היהלומים הישראלית מסר, כי למרות המצב הכלכלי במדינות הללו, ניתן לעשות את מירב המאמצים, בכדי לשמור על השווקים במדינות הללו, שהן בעלות פוטנציאל עתידי ניכר ולפתח אפיקי שיווק ומכירות שם.
שניצר ציין, כי הציפיות המוקדמות של היהלומנים, היו נמוכות בגלל המציאות הכלכלית במדינות דרום מזרח אסיה.
המשבר, משפיע על האזור ובעיקר משפיע ביפן ובטייוואן. אם זאת, ישנם שווקים אשר צפויים להתפתח. המדינה הבולטת בדבר התפתחות, הינה סין - בשל המספר הרב של קניינים סיניים בתערוכה.
לדברי שניצר, ההתעוררות בשיווק יהלומים בסין, נעוץ בעיקר בעובדה כי השלטונות הורידו את המסים על ייבוא יהלומים מרמה של 40% עד לכדי 17%. גם מדינות אחרות כמו וייטנאם, תאילנד, אינדונזיה ומלזיה גילו התאוששות בביקוש ליהלומים.