|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

מה צפוי להירשזון בחקירות הבאות

תנועות הכספים בפריימריז השנים של הליכוד וכן מהות העברת כספים לבנו של הירשזון, הם חלק מכיווני החקירה של היחידה הכלכלית בעניינו של שר האוצר
25/03/2007  |     |   חדשות   |   פרשת הירשזון   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]

חקירת היחידה הכלכלית בעניינו של שר האוצר אברהם הירשזון תתמקד בחקירות הבאות במספר כיוונים ובמסגרות שונות, אשר על-פי החשד קיימת בהם מעורבות מסוימת של שר האוצר. מדובר בחשדות, בפעילויות ובתנועות כספים, אשר בהם מעורב, בין השאר, גם בנו של הירשזון, איש העסקים עופר הירשזון.

בתחילת שנות האלפיים ניסה עופר הירשזון להקים קבוצת אחזקות. הוא קנה חברות באמצעות מימונים בנקאיים כשהמלווה העיקרי לקבוצה זו היה בנק הפועלים. עופר הירשזון לקח הלוואות וכששווי החברות נפל, נכנס בנו של שר האוצר לחובות אדירים, רובם ככולם חובות לבנקים. מדובר בחובות המוערכים בסביבות 155 מיליוני שקלים, שעיקרם לבנק הפועלים ולבנק לאומי. חלק משותפיו העסקיים של עופר הירשזון היו תורמים פוטנציאליים לקמפיינים לבחירתו של האב, אברהם הירשזון, ובהם קמפיין הבחירות של 2003.

שר האוצר אברהם הירשזון עשוי להיחקר על-ידי חוקרי היחידה הכלכלית, לגבי הקשר שבין מתן הלוואות בסכומי עתק באמצעות הבנקים לבנו עופר, והקשר של הסתדרות העובדים הלאומית להלוואות אלה כשהירשזון עמד בראשה. הסתדרות העובדים הלאומית מחזיקה בבנקים אלה קופת מבוטחים המוערכת בסכומים של בין 3 ל-4מיליארד שקלים, כספי קופות גמל של מבוטחי ההסתדרות ובהם קופת הגמל "יובלים". על-פי גורמים שונים, מי שעומד מאחורי הירשזון האב, הוא מיקי צולר. צולר מכהן כיו"ר החברה הכלכלית "תשורה" של הסתדרות העובדים הלאומית, וכן יו"ר קרן הפנסיה "יובלים", יו"ר קופת חולים לאומית ויושב-ראש בנק "יהב". מיקי צולר, שניהל את קרן הפנסיה "יובלים" עבור ההסתדרות, השתלט על חברת הברוקרים "קפיטל ברגר" שרכשה את חברת ניהול קופות הגמל "ד"ש איימפקס".

קרן הפנסיה של הסתדרות העובדים הלאומית נקראת קרן הסתדרות העובדים הלאומית. קרן זו נתנה בסוף שנת 2005 הלוואה בסכום של כ-100 מיליון שקלים לחברה האחות הנקראת הסתדרות עובדים הלאומית "תשורה". מועד פירעון ההלוואה היה אמור להיות בדצמבר 2006. יושב-ראש הסתדרות העובדים הלאומית "תשורה" הוא מיקי צולר, שנחשב כאמור למוח הכלכלי מאחורי הירשזון ואשר נחקר גם הוא תחת אזהרה בשבוע שעבר במשרדי היחידה הכלכלית בלוד.

ציון כהן, אחיו המסובך של עובדיה כהן, היה מנכ"ל קרן הפנסיה הסתדרות העובדים הלאומית וגם מנכ"ל של חברת הסתדרות העובדים הלאומית "תשורה" - שתי חברות שלמעשה הילוו כספים אחת לרעותה כשציון כהן שולט למעשה על תנועות כספים אלה.

ב-100 מיליוני השקלים השתלטה תה"ל על חברת הברוקרים "ד"ש- אייפקס". מניות חברת הברוקרים היו משועבדות לקרן הפנסיה, כנגד ההלוואה. עד דצמבר 2006 - מועד החזרת מלוא ההלוואה לבנקים, בעיקר לבנק הפועלים - הוחזרו "רק" כ-30 מיליוני שקלים. יתרת החוב, כ-70 מיליוני שקלים, לא שולמו עד עצם היום הזה.

במשטרה מנסים לבדוק את הקשרים הללו, כדי להבין מהיכן ולאן זרם הכסף הגדול שהועבר מחשבונות הבנקים של הסתדרות העובדים הלאומית, כסף שחלקו אף עבר במזומנים וללא רישום כחוק. יתרה מכך, המפקח על הביטוח והפנסיה במשרד האוצר, משרד ממשלתי שאברהם הירשזון ממונה עליו ושאמור לשמור על כספי המבוטחים, עד היום לא התערב בפרשה ובחשדות ואף לא בדק את מה שקורה בקרנות הפנסיה של הסתדרות העובדים הלאומית.

זווית נוספת שנבדקת על-ידי חוקרי היחידה הכלכלית במשטרה, היא מימון המפלגות. מדובר בכסף שרובו כסף מזומן, אשר הסתובב בתוך מערכות בחירות הפריימריז למרכז הליכוד, בחירות שבהם בין השאר התמודד גם חבר הכנסת אברהם הירשזון.

על-פי החשד, בבחירות בשנת 2002 לסניף הליכוד ולמועצת הסניף ברמת-גן, הציבו הפעילים את מועמדותו של ראובן (רובי) מזרחי, עוזרו של אברהם הירשזון. לאחר שהובהר להם כי לח"כ הירשזון חשוב שעוזרו האישי ייבחר למועצת הסניף ברמת-גן, הציעו הפעילים למתמודד אחר בשם ציון דהרי, חבר מרכז לשעבר, סכום של 25 אלף שקלים במזומן כדי שיוותר על מקומו. על-פי החשד שנבדק, כסף זה הגיע מחשבון הסתדרות העובדים הלאומית. אותו ציון דהרי לא הכחיש את העובדה כי שולם לו כסף מזומן, בעבור וויתור על מקומו במועצת סניף הליכוד ברמת-גן וסיפר למקורביו בעיריית רמת-גן: "קיבלתי כסף מזומן ועשיתי את החשבון שלי".

מידע בעניין אי הסדרים בניהול מסעי הבחירות לפריימריז של הליכוד הועבר בזמנו לבדיקת היחידה הארצית לחקירות הונאה כשבראשה עמדה אז תנ"צ מירי גולן. המידע שהועבר לתנ"צ גולן דיבר בין השאר, על כסף מזומן "שדאגו" להביא, בין השאר, ח"כ אברהם הירשזון ופעילים נוספים שפעלו להשתלט על סניף תנועת הליכוד ברמת-גן והיו ידועים כמקורבים לח"כ לשעבר, עומרי שרון. פעילים אלה פעלו במסגרת הפריימריז של תנועת הליכוד בשנת 2003. החשדות שבידי חוקרי המשטרה מתמקדים בכסף שהירשזון היה אחראי להביא מהסתדרות העובדים הלאומית, באמצעות איש הקשר, עובדיה כהן, בעבור כנסים, מסיבות וקיום מפקד פעילים לחברי מרכז ופעילי תנועת הליכוד בסניף ברמת-גן.

על-פי המידע שהגיע למשטרה ונבדק ביחידה הכלכלית, בבחירות 2003 הסתבר כי חלק מהמפקד שנעשה ברמת-גן לתנועת הליכוד, נעשה על-ידי שני פעילי ליכוד מסוימים שדאגו "להשקיע" כשני מיליוני שקלים כדי שהמקורבים הרצויים ייבחרו. על-פי החשד, דאג עובדיה כהן, אחד העצורים בפרשה, להוסיף מיליון שקלים במזומן, כסף שעל-פי החשד, הגיע באמצעותו מקופתה של הסתדרות העובדים הלאומית, עוד בתקופת כהונתו של יושב הראש אברהם הירשזון אשר היה זקוק לעובדיה כהן כדי שיביא כספים מזומנים כדי להיבחר במקביל לפריימריז של תנועת הליכוד בשנת 2003.

כספים אלה נועדו, על-פי החשד, בעבור תשלום לקבלני קולות, כשכל קבלן קולות קיבל 100 שקלים על כל מתפקד. 70 שקלים מהסכום הזה שולמו בהוראות קבע לבנק ואילו 30 השקלים הנותרים שולשלו לקבלן הקולות, במזומן, היישר לכיסו. על-פי עדויות שהגיעו ל-Nfc זוהו מספר קבלני קולות שעבדו עבור שתי קבוצות שמימנו את קבלני הקולות בסניף הליכוד ברמת-גן. באחת מקבוצות אלה היה חבר עובדיה כהן "שדאג" כאמור להביא מיליון שקלים במזומן לצורך זה.

נושא נוסף שהועבר לפני כשנתיים לידיעת המשטרה ונבדק היום בחקירת היחידה הכלכלית, ועל כך עשוי שר האוצר אברהם הירשזון להישאל בחקירתו בשבועות הקרובים, הוא מהות מימון נסיעות נופש לסופי שבוע, נסיעות של פעילי תנועת הליכוד מרמת-גן שירדו כדרך קבע לנופש במלון "הוד" בים המלח. בית המלון שייך להסתדרות העובדים הלאומית. על-פי חומר החשדות שמונח אצל חוקרי היחידה הכלכלית, מדובר בעבירות על מימון מפלגות, שכן במקרה זה נעשה שימוש בכספי חברי הסתדרות העובדים הלאומית, לצורך אירוח אישי של פעילי תנועת ליכוד שהיו אמורים בסופו של דבר לתמוך במועמדותו של אברהם הירשזון לבחירות כמועמד הליכוד לכנסת.

חוקרי המשטרה אמורים לעמת את הירשזון עם החשדות השונים המובאים כאן לראשונה וכן לעמת את הירשזון עם עדותו של עובדיה כהן, מנכ"ל עמותת "נילי", בין השאר גם בעניין האיומים בהם היה נתון עובדיה כהן מצד עבריינים זאת בשל חובותיו של אחיו, שאף הוא כידוע היה עצור בפרשה. על-פי המידע שהגיע ל-Nfc, עובדיה כהן אוים באמצעות אקדח שהוצמד לרקתו ונדרש להעביר מיידית את כל תשלומי חובותיו של אחיו, כתוצאה מהפסדיו בהימורים. לשם כך מכר עובדיה כהן את דירת הוריו, היוון את תשלומי הפנסיה המגיעים לו וכן הביא, על-פי החשד, כסף מזומן מקופת חברי הסתדרות העובדים הלאומית. כך שילם חלק מחובותיו של אחיו בשוק האפור. על-פי החשד, יושב-ראש הע"ל, אברהם הירשזון, ידע מהמהלכים שעשה עובדיה כהן והחריש. על כך עשויים החוקרים לעמת את שר האוצר, יתכן שכבר בחקירתו עוד השבוע.

עובדיה כהן מכחיש, בתגובתו ל-Nfc, כל קשר לפרשה ולעובדת הוצאת כספים מזומנים מקופתה של הסתדרות העובדים הלאומית וכן מכחיש את החשדות כי כספי מזומנים אלה ואחרים הועברו באמצעותו למימון פעילות סניף תנועת הליכוד במסעות הפריימריז השונים שהתקיימו בסניף תנועת הליכוד ברמת-גן.

במהלך השבועות הקרובים ייחקר שר האוצר אברהם הירשזון בין היתר גם על הנושאים המובאים כאן לראשונה, כמו גם נושאים נוספים, איתם יאלץ שר האוצר להתמודד מול עדויות של גורמים נוספים שנמחקרו בפרשת החשדות לאי-סדרים בהסתדרות העובדים הלאומית שהוא עמד בראשה.

תאריך:  25/03/2007   |   עודכן:  26/03/2007
מוטי אקסמיט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מה צפוי להירשזון בחקירות הבאות
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פטריוט ישראלי
26/03/07 00:17
2
לנעמי בלומנטל
26/03/07 04:45
3
עלי
26/03/07 06:04
4
לימי
26/03/07 06:55
5
א. דרעי
26/03/07 09:07
6
לעמליה
26/03/07 11:07
7
טאו
26/03/07 12:57
8
שפיגל 1
26/03/07 18:27
9
iltw77
27/03/07 17:09
10
מוריה
27/03/07 19:09
 
טרק
27/03/07 19:33
11
דגש
27/03/07 21:05
פורום: פרשת הירשזון כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בטרם אירעה חטיפת 15 החיילים הבריטיים, חדר כוח אירני לתוך שטח עירק וירה על חיילים אמריקנים. כך מדווח (א', 25.3.07) אתר האינטרנט "יו. אס. ניוז". יתכן שמדובר היה בניסיון חטיפה שלא צלח.
25/03/2007  |  הילה רפופורט  |   חדשות
התקפה ישירה, ראשונה מסוגה, מצד גוף רבני א-פוליטי של הציונות הדתית כלפי הרבנות הראשית לישראל. במכתב פנימי הנפתח במילים "הגיעו מים עד נפש", שעותק ממנו הגיע לידי Nfc, הודיע יושב-ראש רבני צֹהר כי לאחר התייעצות וחשיבה מרובה, קיבל הארגון החלטה "להפסיק להחשות, להפסיק לוותר בקלות בלתי נסבלת על תפקידנו לעת הזאת, ולגשת למאבק משפטי שסופו עלול להיות גם עתירה לבג"צ כנגד הוועדה למינוי דיינים".
25/03/2007  |  עידן יוסף  |   חדשות
מכבי ת"א ספגה את הפסדה הראשון העונה, בכפר בלום, 90:89 לגליל.
25/03/2007  |  ONE  |   חדשות
נשיא אירן מחמוד אחמדינג'אד איים (א', 25.3.07) כי ארצו תבוא חשבון עם המדינות חברות מועצת הביטחון שהצביעו אתמול בעד החרפת הסנקציות על תוכנית הגרעין של ארצו.
25/03/2007  |  הילה רפופורט  |   חדשות
מסתבר שלא רק סטודנטים ישראלים מבוקשים בימים אלה בארצו של הדוד סם. מסתבר שגם לעובדים מן הארץ זקוקים שם. כנראה שהגיעו ימות המשיח. לאחר שהתבשרנו כי האמריקנים בכבודם ובעצמם חושקים מאוד בסטודנטים ישראלים, ואף השיקו לצורך כך אתר-אינטרנט מיוחד, באמצעות השגרירות האמריקנית בארץ - מתפרסמות בארה"ב בימים אלה גם מודעות "דרושים" של מעסיקים, הקוראות לישראלים לעבוד בניו-יורק ב"תנאים מעולים".
25/03/2007  |  ראובן לייב  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il