100,137 מכוניות חדשות נמסרו מתחילת השנה בישראל, לעומת כ-125 אלף מכוניות חדשות שנמסרו בתקופה המקבילה אשתקד.
כך עולה מנתוני איגוד ייבואני הרכב המתפרסמים היום (ד' 2.10.2002), לסיכום חודש ספטמבר החולף.
בראש טבלת המסירות ניצבת כמעט כרגיל חברת דלק מוטורס, שמסרה 1,617 מכוניות יפניות מסוג מזדה, ועוד 639 מכוניות מסוג פורד.
במקום השני, הרחק אחרי דלק מבחינת התוצאות הכלליות, אך בזינוק חד כלפי ביצועיה בשנים הקודמות, ניצבת חברת יוניון מוטורס, אשר מסרה 1,254 מכוניות מתוצרת קונצרן טויוטה עולמי.
החברה שמרכזה ביפן, מייצאת לישראל מכוניות המיוצרות במפעליה המקומיים ביפן, אך גם בבריטניה, טורקיה, צרפת ועוד.
צ'מפיון מוטורס ניצבת במקום השלישי, לנוכח מסירת 679 מכוניות מתוצרת פולקסווגן (גרמניה בעיקר), 200 סקודות (צ'כיה), 101 סיאט (ספרד) ו-61 מכוניות יוקרה מתוצרת חברת אאודי הגרמנית.
בני משה קרסו מסרו 719 מכוניות מתוצרת רנו הצרפתית (המיוצרות גם בטורקיה) ו-158 מכוניות מתוצרת ניסאן היפאנית - המרכיבה מכוניותיה גם בספרד.
דויד לובינסקי, מהייבואנים הישראלים הבודדים המתרכזים בספק אירופי בודד, מסרה 441 מכוניות צרפתיות מתוצרת פיז'ו ועוד 423 מכוניות מתוצרת סיטרואן.
קבוצת כלמוביל כלמוטור מדשדשת עדיין במרכז הטבלה, במקום השישי שמבחינת הפוטנציאל הגלום בה - אינו מקום טוב באמצע: הסוכנות מסרה רק 328 מכוניות מסוג יונדאי הדרום קוראנית, 221 מיצובישי יפניות ועוד 87 מכוניות יוקרה (ראה תמונה) מסוג מרצדס. החודש לפחות נוצר בקבוצה החזקה, פילוח נכון בין המותגים הזולים ליקרים יותר.
גם סוכנות מכוניות לים התיכון כבר ידעה ימים טובים יותר - אף בתקופות קשות לכלל השוק. סמל"ת מסרה בספטמבר רק 547 מכוניות מתוצרת פיאט (איטליה, טורקיה), 75 קאיה מדרום קוריאה ועוד 12 מכוניות ספורטיביות יפהפיות מסוג אלפא רומיאו.
UMI הענקית, סוכנת ג'נראל מוטורס בישראל, מסרה רק 278 מכוניות מסוג אופל, 180 איסוזו יפניות - מסחריות ורבות מינוע, 117 מכוניות אמריקניות ועוד 5 סאאב שבדיות.
יפנאוטו של גד זאבי, מלכת הכביש שירדה לשטח, מסרה רק 296 מכוניות מתוצרת סובארו.
קבוצת מכשירי תנועה של צבי נטע במקום העשירי, עם 260 סוזוקי יפניות, 31 קרייזלר אמריקניות ועוד מכונית ספורט בודדת מתוצרת פורשה.
חברת מאיר למכוניות מסרה 199 מכוניות מסוג הונדה, 29 וולוו ועוד מכונית פאר בודדת מסוג יגואר. בעלי הסוכנות יכולים להתנחם בתוצאות הטובות שמשיגים ספורטאי ישראל, תודות לתמיכה אותם מעניקים.
טלקאר המאויימת של הזוג אונגר מסרה 60 מכוניות מסוג דייהטסו, 17 דייהו ו – 11 סאנגיאנג. לפי כל התחזיות, בדוח של ספטמבר הבא, יותירו השינויים בשוק הרכב העולמי בידי טלקאר הישראלית, וגם זה במקרה הטוב, רק את המותג השלישי דהיום.
קמור רכב של דני ברנר מסרה 72 מכוניות פאר גרמניות מסוג ב.מ.וו, וסוגרת את הטבלה חברת המזרח שמסרה 25 מכוניות פאר בריטי חולף מסוג רובר.
תקוות שוק הרכב המקומי היא כי הצימאון שנוצר עם הזמן בקרב הלקוחות, יביא בעתיד לתוצאות עיסקיות טובות יותר.