אחרי תקופה לא קלה שעברה על
שרון חזיז היא הוציאה אלבום אוסף חדש. את הסינגל "תראי עכשיו", השיר החדש היחיד מתוכו, הלחינה חזיז בעצמה ואת המילים כתב אלי מורנו (שגם כתב שיר ל
אלבום של נינט).
מדובר בשיר פופ נעים בהחלט, מעובד היטב כך שהוא מבליט את קולה של חזיז ומציג אותו במיטבו. חזיז, שהלחינה באלבומה האחרון את רוב שיריה, יודעת את המלאכה ומצליחה לבנות מומנטים נכונים בתוך השיר כך שיהיה קליט, נעים ולא פשטני - במילים אחרות, שיר פופ מוצלח למדי. אפשר היה בהחלט לטעום עוד מספר שירים כאלו, וחבל שמדובר רק באלבום אוסף.
עוד בקטגוריית המפורסמות -
סופי צדקה, השחקנית השומרונית, הוציאה אלבום בשם "באראשת" המכונה "פרויקט שומרוני". מבחינה מוזיקלית הסינגל הראשון, "מים על מים", הוא שיר רגיל לחלוטין עם כמה אלמנטים אתניים שנכנסים ברגעים מסוימים.
הרעיון של יחסי הציבור לרכב על הסוס השומרוני נובע אולי מהבנה של השוק והניסיון למתג את צדקה כזמרת שונה, אבל בפועל היא לא נשמעת שונה מכל זמרת אחרת. קולה, יש לציין, הוא סביר אך לא מעבר לכך. השיר מוקדש להוריה של סופי והמילים פונות אליהם בצורה עקיפה ומנסות אולי לתאר את מהות בחירתה של סופי. כאשר נשמע את כל האלבום אולי נוכל להבין יותר טוב את הקשר השומרוני, אבל עד אז נסתפק בשיר חביב ושיגרתי למדי.
אחרי שני השמות המוכרים יחסית הונחו על שולחני שלושה סינגלים של זמרות צעירות ולא מוכרות. האחת נשמעת דומה (מדי) ל
אבריל לאבין, השניה נשמעת כמו ילדה צעירה עם פוטנציאל והשלישית היא פשוט תענוג צרוף של נשמה וקול.
הראשונה היא
גילת הלל, שמגיעה אלינו בחסות חברת פופ ארט (יצרני
רוני סופרסטאר) שמגישים לנו עכשיו חיקוי לא רע של אבריל לאבין. זה שיר שעשוי היטב לז'אנר שלו, הוא תופס את האוזן ונכנס טוב מאוד למשבצת המעט ריקה של רוק נשי ישראלי, אבל "לשקר לעצמי" של הלל יכול היה להיות מצויין אם רק היה מכיל מעט יותר מקוריות.
השניה ברשימה היא
שירה גבריאלוב - הבת של מיקי, שהוציאה את הסינגל "הבוקר יאיר" אותו כתבה והלחינה וזאת כשהיא רק בת 17. הקול של שירה טומן בחובו המון פוטנציאל שללא ספק יתפרץ כשהיא תתבגר מעט, אבל כרגע קולה עדיין בוסרי. השיר עצמו אינו מחדש יותר מדי - זהו שיר רוק-רך עם נטייה לגרנדיוזיות, שמעובד ומופק במקצועיות.
השלישית היא
איילה אינגדשט שמוציאה סינגל נוסף, "לנוע", מאלבום הבכורה שיצא לאחרונה. איילה היא ללא ספק דבר מיוחד במינו - זמרת המביאה מוזיקת נשמה אמיתית ומלטפת, קול מעולה והגשה נהדרת. הטקסט של השיר מתבסס על "קהלת" אבל נשמע אקטואלי, הלחן והעיבוד מצויינים ומהפנטים בפשטותם ובדיוקם.
מוש בן ארי השתתף בעיבוד הטקסט ובשירת הרקע, ובמקרה הזה הוא דווקא מוסיף. איילה היא הדבר הטוב הבא שמתהווה במוזיקה הישראלית - סמנו אותה ותעקבו.