|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע

פיני: התגעגעתי לישראל, לא למכבי ת"א

מאמן אולימפיאקוס העניק ראיון בלעדי ל-ONE ואמר: "לא חוזר לישראל בשנה הבאה" על התפקיד שלו ביוון: "מאמנים ישראלים חותרים תחתי"
02/05/2007  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: אופירה אסייג  |    |  ONE  |  one.co.il  |  תגובות
"ייקח למכבי זמן להעמיד סגל". גרשון [צילום: AP]

מאמן אולימפיאקוס, פיני גרשון, שלא התראיין בשנה האחרונה ושמר על שתיקה ארוכה, התראיין לראשונה ובלעדית ב-ONE, בזמן ההכנות האחרונות לקרב שלו על אליפות יוון.

לגרשון יש הצעות מאירופה, רמיזות מישראל וחתירות תחתיו, כלשונו, מצד מאמנים ישראלים שמצלצלים להנהלת אולימפיאקוס ומנסים לזכות בג'וב היוקרתי בו הוא מחזיק. אולימפיאקוס של גרשון סיימה את העונה הסדירה ביוון במקום השלישי והיא תשחק ברבע-גמר הפלייאוף נגד פאוק סלוניקי - הכל כדי להגיע לגמר שכולם מחכים לו: נגד פנאתינאיקוס.

ש: לפני הכל, האם תישאר עונה נוספת באולימפיאקוס?

ת: "רשמית, אין לי חוזה לעונה נוספת באולימפיאקוס. אני חתום לעונה אחת בלבד. הכוונה שלי היא להישאר באירופה. אני בודק שתי הצעות מאוד רציניות ועוד כמה הצעות פחות רציניות. חתמתי לעונה אחת בידיעה ברורה שהמטרות הן קצרות טווח. היה ברור שלא יהיה קל להשיג את המטרות אותן הצבנו. נותר לנו להתמודד על האליפות ביוון ונעשה הכל כדי לזכות בה. זאת למרות שאנחנו ללא יתרון ביתיות בשני השלבים הבאים".

"צריך לזכור שעברנו שנה לא קלה עם לא מעט פציעות. כרגע, לפני הסיכומים, אני רוצה לזכות באליפות ביוון. בנוגע לעתיד שלי, אני מתכוון להישאר בחו"ל, לא חוזר לישראל בעונה הבאה. אני חייב להודות שכשיצאתי ליוון אמרתי בפה מלא שאני יוצא לשנה אחת בלבד. היום אני מודיע - אני מתכוון להישאר בתקופה הקרובה בחו"ל, גם אם לא אאמן".

ש: מדברים על מערכות היחסים שלך עם ההנהלה של אולימפיאקוס והשחקנים שלה. מה טיב המערכת הזו?

ת: "בסה"כ למרות התוצאות ולמרות שלא הגענו לפיינל-פור של היורוליג, מערכת היחסים שלי עם כולם היא מצוינת. אני מאוד מרוצה מההתנהלות של האנשים כלפיי ומההתנהגות המכובדת לה אני זוכה בקבוצה".

ש: בסוף השבוע הקרוב יתקיים הפיינל-פור באתונה, מי היא הפייבוריטית שלך?

ת: "אין ספק ששתי הקבוצות הטובות הן צסק"א וטאו ויטוריה. מאחר שפנאתינאיקוס זוכה בביתיות, זה נראה כמו יתרון, אבל מצד שני זה לחץ גדול מאוד שמחייב אותה לזכות בגביע ולהשאיר אותו ביוון. גם צסק"א לא עמדה בלחץ בפיינל-פור ברוסיה אותו היא אירחה. כולם זוכרים מי יצא עם הגביע".

"בפיינל-פור הזה יש שלושה מאמנים גדולים ומצוינים, שהצליחו להביא את הקבוצות שלהם למעמד הזה. אני לא מזכיר את מאמן מלאגה כי מהקבוצה הזו אין הרבה ציפיות בפיינל-פור. הם האחרונים שיצליחו להפתיע אותי. בכל פיינל-פור יש סינדרלה, אבל כדי לזכות בגביע אירופה צריך קצת יותר מכך".

ש: אני יודעת שלא ממש בא לך לדבר על מכבי ת"א, אבל אי אפשר בלי הדעה של פיני על העובדה שמכבי לא בפיינל-פור. אתה מופתע?

ת: "אני לא מופתע שמכבי לא בפיינל-פור. אני חושב ששלוש הקבוצות שנמצאות כרגע והגיעו לשלב היוקרתי, הן הקבוצות שמגיעה להן להיות שם. הן פשוט טובות יותר, גם ממכבי וגם מאולימפיאקוס. לפעמים להגיע לפיינל-פור זה עניין של הגרלה. אתה צריך להגיע לבית טוב כדי לזכות להיות חלק מהאירוע".

"תסתכלו על הבית של מלאגה, היא הגיעה מבית חלש וניצלה את ההזדמנות עד הסוף. כך היא הצליחה לעלות. מכבי ואולימפיאקוס באו מבית מאוד קשה ולכן המצב הנוכחי שלנו. לא אנחנו ולא מכבי נשתתף בחלק הזה בסוף השבוע. אין לי פייבוריטית לזכיה. להערכתי הכל פתוח. צריך לזכור שהיתרון הגדול של מכבי היה בשנים האחרונות בכך שהקבוצה רצה יחד והסגל הכיר טוב מאוד אחד את השני. מכבי תצטרך זמן רב כדי להעמיד סגל חדש ולרוץ יחד כדי להגיע לצמרת - או שמכבי תצטרך לחכות להתפרקות של קבוצות אחרות בצמרת האירופית ורק כך הם יקבלו גלגלים חדשים למירוץ".

ש: בכל זאת גם אתה וגם מכבי העמדתם רף ציפיות גבוה למדי בתחילת העונה.

ת: "חלק מתפקידו של מאמן הוא להעמיד רף ציפיות גבוה גם לאוהדים, להנהלה ובטח לשחקנים, שיהיה להם חזון כל העונה והם ירוצו למען המטרות שהוצבו. לא תמיד אפשר לעמוד בזה. אין ספק שההרגשה לא טובה, גם אצלי וגם במכבי. כי הציפיות היו גבוהות ואם את שואלת אותי, שתי הקבוצות יכלו להיות בפיינל-פור במקום מלאגה. היא בקושי היתה בטופ 16, בסוף היא בפיינל-פור".

"האכזבה הגדולה אצלנו וגם אצל מכבי היא רק מהציפיות הגבוהות. אם תסכלו על הדרך, אנחנו הצלחנו לנצח את טאו ופאו, שתי קבוצות שהגיעו לפיינל-פור. מכבי ניצחה את צסק"א בבית וגם מוסקבה בפיינל-פור. מתברר שניצחונות חד-פעמיים לא מובילים לאירוע הזה, צריך יותר מזה".

ש: עקבת אחרי המשחקים של מכבי ת"א?

ת: "את רוב המשחקים ראיתי, חלק מהם הצתלבו לי עם משחקים שהייתי צריך לעקוב בהם אחר יריבות. לפעמים הסתפקתי בתוצאה טובה".

ש: בקיץ האחרון, אמרת בראיון מיוחד ל-ONE, שאתה לא יודע אם מאמן זר יצליח להשתלב בלחץ של מכבי ת"א. יכולה להיות שניבאת את עתידו של ספאחיה?

ת: "אני לא יודע אם אנשים יודעים, אבל אני הייתי הראשון שביקש להביא את ספאחיה להיות העוזר שלי במכבי. אני מאמין שאם ספאחיה היה משתפשף שנה או שנתיים כעוזר מאמן מכבי ת"א, והיה נכנס לחממה של מכבי בצעדים קטנים ולא בצעדים גדולים, היה לו הרבה יותר קל להצליח כמאמן ראשי. עובדתית, מאמנים זרים לא הצליחו במכבי ת"א, למרות שאם אומרים הצלחה, צריך לזכור שמדובר בדבר יחסי. אני לא חושב שמכבי נכשלה באירופה".

ש: יכול להיות שאתה טוען שמכבי לא כשלה באירופה, אך האם ספאחיה נכשל במכבי לדעתך?

ת: "אין לי סיבה להתייחס לזה באופן פרטני. הרי כתבו, ניתוח, פירשו ודשו בנושא ספאחיה ועתידו במכבי יותר מדי. אפילו מספיק. ספאחיה הוא קולגה שלי ואת יודעת מה, אם מכבי תזכה באליפות - ישכחו לו את הכל. אל תשכחו שהוא חתום לעונה נוספת. אני לא יודע אם במכבי ת"א ירצו לפתוח עונה עם שחקנים חדשים, צוות מקצועי מתחדש. אני לא חושב שהבעיה של מכבי היא ספאחיה".

"פה בנקודה הזו, אני חייב לציין שאני בכוונה לא מתייחס לעתידו של ספאחיה כי אני לא אעשה לספאחיה מה שמאמנים אחרים עושים לי, חלקם עבדו איתי וחלקם אכלו מכף ידי. אותם 'חברים', מצלצלים לאולימפיאקוס וחותרים תחתי כשאני עדיין מאמן ומבקשים את התפקיד שלי".

ש: אלו דברים חמורים.

ת: "ברור שזה חמור מאוד, אלו הם אנשים שמתיימרים להיות חברים שלי. הם אכלו מכף ידי וחותרים תחתי עכשיו. הם מצלצלים לקבוצה שלי ומבקשים את התפקיד כשאני עדיין מאמן. אלו החברים...".

"כמעט בכל מדינה באירופה, מאמנים זרים מאמנים קבוצות צמרת. ישראלים ביוון, איטלקים ברוסיה, ספרדים באיטליה, וטורקים באיטליה. כל אירופה עמוסה במאמנים זרים שהם לא טובים במדינה שלהם, אלא בחוץ. רק בישראל זה לא מצליח והמבין יבין. חוסר ההצלחה של מאמן זר בישראל, כולל הרבה 'מסביב'. הכי קל לזרוק את החרא על המאמן הזר. חס וחלילה שיזרקו את זה על ההנהלה. זה לא מה שנהוג באירופה. היחס למאמנים באירופה הוא בלתי רגיל ויותר מכובד ממה שמאמנים זרים מקבלים בישראל".

ש: אי אפשר לא לשאול אותך אם תחזור למכבי? התגעגעת?

ת: "התגעגעתי לישראל, לא למכבי ת"א. היו לי ימים יפים עם מכבי ת"א. אני מאוד מקווה שהימים האלו יחזרו למועדון וגם לקהל שכ"כ מגיע לו. במכבי ת"א חייבים להבין שדברים חדשים מתרחשים באירופה. מכבי לא יכולה להתעלם מהתקציב הגדול שהולך ונעשה גדול יותר משנה לשנה. אני לא יודע אם במכבי מתעלמים או מדחיקים, אבל קשה מאוד להשיג שחקנים יקרים במחירים זולים. זה כמעט בלתי אפשרי. תגידו לי אתם - כמה שחקנים שנפלטו מה-NBA הצליחו באירופה? כמעט ואין כאלו".

ש: איך אתה היית מסכם את השנה שלך באולימפיאקוס אחרי שסיכמנו את העונה של מכבי ת"א?

ת: "כשאני העמדתי מטרות באולימפיאקוס לא הכרתי לעומק את השחקנים ואת ההנהלה. יכול להיות שבסוף העונה אנחנו לא יותר טובים ממה שפתחנו את העונה, אבל אין ספק שזה המקסימום שהיה אפשר לעשות כי אין אפשרות להתווכח עובדתית שצסק"א, טאו ופנאתינאיקוס הן שלוש הקבוצות היותר טובות העונה באירופה ומגיע להן להיות בפיינל-פור. להן יש את כוח ההרתעה באירופה ולכן הן שם ולא אנחנו או מכבי".

ש: יכול להיות שמכבי ת"א איבדה את כוח ההרתעה שלה באירופה?

ת: "בפירוש כן, אין מה לעשות. מכבי איבדה את כוח ההרתעה שלה באירופה".

ש: אולי פיני גרשון יכול להציל את המצב, לחזור לישראל ולמכבי.

ת: "שתי עובדות שחזרתי עליהן ואני אחזור שוב. 1. בשנה הבאה אני מאמן באירופה. 2. לספאחיה יש חוזה לעוד עונה. עברתי שנים יפות עם מכבי ת"א. אני לא יכול להגיד שהמועדון לא חשוב לי למרות שבקיץ האחרון מכבי גרמה לי עוול גדול שאנשים בהנהלה ניסו להפיל עלי תיקים שלא שייכים לי. כמו שלא תכננתי שאהיה באולימפיאקוס, אני לא יודע מה יהיה".

"דבר אחד אני אגיד לסיום - להיכן שהקדוש ברוך הוא יוביל אותי, שם אהיה. אני לא פוסל את מכבי ולא יודע מה מנבא לי אלוהים. התוכנית היא להישאר בחו"ל, אך לאן שאלוהים יוביל, נלך".

תאריך:  02/05/2007   |   עודכן:  02/05/2007
אופירה אסייג
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פיני: התגעגעתי לישראל, לא למכבי ת"א
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המחזת הצגה שמתבססת על הספר "הלב" היא אתגר לא קטן. קודם כל, מאז נכתב הספר ב-1886, על-ידי אדמונדו דה אמיצ'ס, הוא זכה לפופולריות אוניברסלית, ומכאן שגם לאינספור גרסאות ועיבודים. שנית, לכווץ, לצמצם ולתמצת את הסיפור לשעה וחצי של הצגה גם היא משימה לא פשוטה כלל.
02/05/2007  |  גלי כרמלי-שרים  |   חדשות
בד בבד עם ההערצה שרחשו לרמברנדט, כינו האחים גונקור, ממבקרי וחוקרי הספרות החשובים בצרפת במאה ה-19, את יצירותיו "יהודיות".
02/05/2007  |  פיליפ דאגן  |   חדשות
השבוע יבוא לישראל מוזיקאי האינדי האמריקני, ביל קלהאן, לשתי הופעות בתל אביב. לאחרונה, בד בבד עם יציאת אלבומו האחרון "Woke on a Whaleheart", החליט קלהאן, בן 38, לוותר על שם הבמה "סמוג" שליווה אותו לאורך 13 אלבומי סולו ועוד עשרות אלבומים קצרים והקלטות נוספות, ולחזור לשמו המקורי.
02/05/2007  |  תמר סוקניק  |   חדשות
מספר החשודים בטרור עליהם מפקחת סוכנת ה-MI5 הבריטית במדינה עלה ברבע בחצי שנה האחרונה, כך מדווח אתר BBC (ד'). השירות החשאי הבריטי והמשטרה מפקחים על כ-2,000 בני אדם, אשר לטענתם מעורבים באופן פעיל בתמיכה בארגון הטרור אל-קאעידה, חלקם בעלי קשרים ישירים עם הארגון בפקיסטן.
02/05/2007  |  הדר פרבר  |   חדשות
יו"ר הנהלת עמותת אומ"ץ פנה הבוקר (ד', 2.5.07) אל יו"ר רשות השידור, משה גביש, מנכ"ל רשות השידור, מרדכי שקלאר ולמנכ"ל קול ישראל, יוני בן מנחם, בדרישה להשעות לאלתר את השדרית ג'ודי ניר מוזס שלום מהגשת תוכנית הראיונות השבועית ברשת ב'. אריה אבנרי טוען כי ג'ודי פגעה פגיעה מכוונת במבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס.
02/05/2007  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
ביקרתי בימים אלה (אפריל 2024) בשני מוזאונים אלה בהפרש שעה    האמינו לי אותם תכנים ואותם צילומים פחות או יותר דומים בשני המוזאונים. שניהם עוסקים בארגון האצ"ל מאז הקמתו עד פירוקו
אלוף (מיל') יצחק בריק
אלוף (מיל') יצחק בריק
"הכרזותיו של בנימין נתניהו וחבר מרעיו שלא נפסיק להילחם עד שננצח, הן בגדר הכרזות חלולות שאין דבר וחצי דבר העומד מאחוריהן. הכרזותיהם שקריות ויש בהן רמיית הציבור. יש לישראל רק דרך אחת...
חיים רמון
חיים רמון
נאום שנשא הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי בכנס בארה"ב כולל בדיות ומעשיות    כוכבי הוא אחד הבכירים שהפיץ שחמאס מורתע - "חמאס לא מגיב לתקיפות שלנו ואפילו לא שוקל להגיב"    בתקופת כהונתו של נפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il