כביש 9 - שער למוריה, הכניסה החדשה לירושלים, ייפתח בשבוע הבא. בקטע מוצא-סחרוב קיימים מזה שנים עומסי תנועה המקשים על הבאים לירושלים מכיוון מערב. הכביש החדש מתפצל מכביש ירושלים-תל אביב, באמצעות מערכת גשרים מסועפת, בקטע שבין סיבוב מוצא לבין צומת סחרוב בכניסה לבירה, והוא מוביל לכביש בגין ולשכונות הצפוניות של ירושלים. כביש 9 - שער למוריה נמתח על פני 3.6 קילומטר, והוא כולל שלושה גשרים ושתי מנהרות.
הכביש תוכנן כך שבחלקים מסוימים יהיה סמוי מן העין כדי לא לפגום בנוף ההררי, ואילו בחלקים אחרים יעבור על-גבי עמודי בטון באוויר כדי לשמר את המצוי מתחתיו. חלקים מן הכביש נסללו באספלט מיוחד סופג רעשים, ולאורכו בוצעו עבודות גינון מקיפות, הכוללות גם שתילת עצים עמידים המתאימים לתנאי הקרקע. תוואי הכביש שנבחר מאפשר המשך קיום של יחידות הנוף המיוחדות לעמק הארזים: הכביש חוצה את הנחל, אך לא מלווה אותו. חציית עמק הנחל נעשתה על גבי גשרים במפתח גדול (כ-200 מטרים) המאפשרים רצף נופי וצמחייתי לעמק הנחל ולאגנו השטפוני. דופן עמק הארזים בין רכס מצפה נפתוח לכביש מס 1 נשמרת על יחידות הנוף היערניות של סביבה זו. רכס מצפה נפתוח הייחודי בצורתו העגולה ובתכסית צמחייתו נשמר כולו על-ידי העברת קטע מהכביש מנהרות באורך כ-400 מטרים.
המנהרות מאפשרות רצף טריטוריאלי לבעלי חיים, כולל יונקים גדולים, עדרי צבאים, שועלים ותנים. החיים בסביבה זו ויוכלו להמשיך ולקיים את פעילותם גם בעתיד, תוך שמירת חיבורם לטריטוריות גדולות יותר שמצפון לעמק הארזים. החתך לאורך הכביש נבחן ונבחר על-מנת למזער את שינוי הטופוגרפיה ולמזער חפירות וחציבות ומילויים של קרקע.
ראש העיר ירושלים ציין שהכביש יתרום במידה ניכרת לא רק להקלת העומס בכניסה לעיר, אלא גם לפיתוח מרחב עמק הארזים בו צפויות להיבנות אלפי יחידות דיור. אורי לופוליאנסקי ישתתף בחנוכת הכביש בשבוע הבא. אל הטקס צפויים להגיע גם ראש הממשלה אהוד אולמרט, שר התחבורה שאול מופז, השר לענייני ירושלים יעקב אדרי ומנכ"ל חברת מוריה - החברה לפיתוח ירושלים, יחיאל לביא.
עלות סלילת הכביש נאמדת בכ-500 מיליון שקלים.