|
|
|
|
| 7,000 מטר (7 ק"מ) של כבלי פלדה יצרו את 66 מיתרי הגשר | |
| 250,000 נוריות הותקנו בתוך צינורות סיליקון ויצרו את מיתרי התאורה | |
| 5 טון - משקל תאורת גשר המיתרים | |
| 100 מ' – גובה מנוף "300 טון מטר"יתפקד כתורן | |
| 2 גנרטורים בהספק 400 kva יספק את החשמל (הספק השווה ל-6 בניינים רבי קומות) | |
| 96 שעות בהם יואר הגשר (סכ"ה 4 ימים) | |
| 4 מהנדסי בטיחות מפקחים על ביצוע התאורה | |
| 15 איש בכל משמרת מלווים את פרויקט התאורה | |
|
|
|
|
מאות אלפי תושבי ירושלים והמבקרים יכולים לחזות במיצג תאורה מרהיב. גשר המיתרים ההולך ונבנה בכניסה לירושלים הפך (ה', 17.5.07) למיצג תאורה ייחודי שטרם נראה כמותו בארץ. מנוף מיוחד בגובה 120 מ' הוצב במרכז הגשר ומדמה את התורן המרכזי ממנו יימתחו 66 מיתרים, שימוקמו במקומם של המיתרים המקוריים של הגשר. על גבי המיתרים נמתחו כבלי תאורה, שיצרו את צורת הגשר ודימו את גשר המיתרים התלוי, כפי שייראה עם תום העבודות.
גשר המיתרים יואר במשך 4 לילות לכבוד חגיגות הארבעים לאיחוד העיר. הארת הגשר מבוצעת על-ידי עיריית ירושלים ובשיתוף חברת גיל טייכמן - מערכות עיצוב תאורה.
עיריית ירושלים עדכנה את מתכנן הגשר, האדריכל סנטיאגו קלאטרווה בתוכניות להקים את מיצג התאורה. קלאטרווה התרגש מאוד כאשר נודע לו על מיצג גשר מיתרי האור והוא יצפה במיצג בשידור חי באמצעות טלפון מהדור השלישי.
במסגרת חגיגות הארבעים לאיחוד העיר הוארה ירושלים כולה במאות מרבדי תאורה בצבעים ומוטיבים שונים. חומות העיר העתיקה הוארו בתאורה ייחודית, רחובות ירושלים גשריה ובנייניה המרכזיים כוסו במאות מרבדי תאורה ייחודיים בדגמים ובגוונים שונים.