בשורות רעות לקונצרן איירבס הצרפתי-גרמני-בריטי-ספרדי המייצר מטוסי נוסעים: חברת אל-על מתכוונת לשמור גם בעשורים הבאים על ההגמוניה של יצרנית המטוסים האמריקנית בואינג בצי המטוסים שלה.
באירוע ההשקה של מטוס הנוסעים העתידי של בואינג - הבואינג-787 DREAMLINER, הכריז יו"ר אל-על, ישראל בורוביץ, כי החברה החליטה, כחלק מאסטרגיה ארוכת-טווח, להצטייד במטוסים אלה המייצגים תפיסה חדשה של חיסכון תיפעולי, נוחות ושמירה על איכות הסביבה.
אל-על מסרה הבוקר כי בכיריה היו היחידים מבין חברות התעופה הישראליות שהוזמנו להשתתף באירוע שנערך במטה בואינג בסיאטל במדינות וושינגטון, שבו נכחו ראשי ענף התעופה העולמי. יצויין כי ישראייר רכשה באחרונה מטוסי איירבס והיתה לחברה הראשונה בישראל שנקטה במהלך כזה.
אל-על מבססת את צי מטוסיה על התוצרת האמריקנית - ורק לאחרונה החליטה לממש רכש של שני מטוסים חדשים מדגם בואינג-777, בהשקעה של כמיליארד שקל. המטוס הראשון אמור לנחות בארץ בסוף החודש והשני בסוף אוגוסט השנה. ביסוס הצי על מטוסי בואינג מאפשר לחברה להוזיל את עלויות התחזוקה וההדרכה. צי מטוסיה כולל כיום יותר מ-30 מטוסי בואינג מהדגמים 747 "ג'מבו", 757, 737 לדגמיהם השונים, 767 ההולכים ומתיישנים, וכאמור בואינג-777.
הבואינג-787, המכונה Dreamliner, הוא מטוס נוסעים מתקדם בגודל בינוני, המתוכנן לשאת בין 200 ל-350 נוסעים. הוא מסוגל לטוס לטווחים ארוכים ויאפשר לאל-על להרחיב את רשת הנתיבים ליעדים רחוקים יותר. המטוס מצטיין בצריכת דלק נמוכה במיוחד ההופכת אותו לידידותי לסביבה והוא מצטיין בעלויות תפעול נמוכות. מיטב חברות התעופה העולמיות כבר התחייבו לרכוש את המטוס העתידי הזה, כולל מארה"ב, אירופה והמזרח-הרחוק.
לדברי הנהלת אל-על, בימים אלה כבר מתנהל מו"מ בינה ובין בואינג במטרה לצרף את המטוס החדש לצי המטוסים המתחדש של אל-על. "מהלך זה הינו חלק מהאסטרטגיה של החברה", הוסיפה אל-על, "אשר כוללת הפעלת מטוסים מהשורה הראשונה של הטכנולוגיה - על-מנת להבטיח רמת בטיחות גבוהה וחוויית טיסה מעולה לנוסעיה". תהליך ייצור הבואינג-787 יתחיל השנה, והחברה מקווה להתחיל לספק אותו ללקוחות במהלך 2008.