מנכ"ל "חיים וסביבה", ארגון הגג של ארגוני הסביבה, קוראת להעביר את צי הרכב הממשלתי לבכירים, לכלי-רכב היברידיים, ובכך לסייע להפחתת זיהום האוויר. עו"ד אלונה שפר (קארו) אמרה את הדברים לרגל יום איכות הסביבה שהתקיים (ג', 17.7.07) בכנסת.
בקבוצת הצי נכללים השרים, חברי הכנסת, מנכ"לי משרדי הממשלה, שופטי בית המשפט העליון ובכירים נוספים. "הגיע הזמן שההנהגה תוביל בדוגמה אישית את הציבור להשתמש באמצעי שהוא יעיל, כלכלי וגם תורם לסביבה ולבריאות של כולנו", אמרה שפר.
מדינות שונות במערב כבר נקטו צעד דומה משיקולים סביבתים. באנגליה, למשל, חברי הממשלה נוהגים במכוניות היברידיות, מתוך ההכרה ביתרונותיו הסביבתיים. צעד ראשון בכיוון זה בישראל ננקט לפני כשנה, עם קבלת תקנה הקובעת מס קנייה מופחת על רכב היברידי (40% במקום 95%), במסגרת מדיניות של "מיסוי ירוק".
זיהום האוויר הוא אחת הבעיות הסביבתיות הקשות בישראל. לכלי הרכב הפרטיים חלק מרכזי בזיהום האוויר, בעיקר במרכזי הערים. על-פי הערכות ועדה ממשלתית משותפת של המשרדים להגנת הסביבה, תשתיות לאומיות, האוצר והתחבורה, בתל אביב לבדה מתים בכל שנה יותר מ-600 אנשים מזיהום האוויר. זאת לבד מנזקים כלכליים כבדים למשק, הנובעים מעלות הטיפול הרפואי בנפגעים מזיהום האוויר.
מכוניות היברידיות הן כלי הרכב הנקיים ביותר מבחינת פליטת זיהום לאוויר המיובאים כיום לישראל. מדובר בפליטה הנמוכה ב-30% עד 50% לעומת מכוניות בעלות מנוע בנזין בנפח דומה. תצרוכת הדלק של כלי הרכב ההיברידיים נמוכה בעשרות אחוזים לעומת כלי-רכב בעלי מנועי בנזין מקבילים, במיוחד בנסיעה עירונית שבה חלק מהנסיעה מבוצע באמצעות המנוע החשמלי בלבד. בעצירה ובתחילת נסיעה מופעל המנוע החשמלי בלבד, ובכך מופחת הזיהום הנפלט בפקקי תנועה.
רק בכירים מעטים, בהם השר מאיר שטרית וח"כ זבולון אורלב דרשו לקבל כלי-רכב היברידיים. גם צה"ל לא צייד את צי הרכב שלו במכוניות היברידיות.