|
צריכת היין בסין תגדל בעשרות אחוזים
[צילום: עכבר העיר]
|
|
|
|
|
מכון היצוא פועל להביא להגדלת ייצוא המזון מישראל לסין פי שלושה בשלוש השנים הקרובות. זאת על-רקע פרסום הנתונים המצביעים על החמרה במגמת הצפת השוק הישראלי בתוצרת ממדינה זו - ובראשה הטקסטיל.
מכון הייצוא שואף להגדיל את המכירות מ-30 מיליון דולר כיום ל-90 מיליון דולר בשנת 2010. לדברי מנכ"ל מכון הייצוא, יחיאל אסיה, למטרה זאת אירגן המכון בסיוע הנספחת המסחרית של ישראל בסין, איריס ארבל, משלחת של יצואני מזון ויין שתיפגש ב-23 ביולי בבייג'ין עם קניינים, מפיצים ואנשי מקצוע בסין בתחומי המזון והיין.
לפי התיכנון יתקיימו כ-150 מפגשים עסקיים במטרה להגדיל את הפעילויות של חברות המזון והיין מישראל בשוק הסיני. כמו כן, ייערכו סיורים בחנויות וברשתות רלוונטיות. בראש המשלחת תעמוד מנהלת חטיבת מוצרי הצריכה במכון הייצוא, דפנה שטרנפלד, ובין החברות הישראליות שישתתפו בה יהיו היקבים כרמל, בנימינה, ברקן ורמת-הגולן. חברות המזון שיבחנו את השוק היפני הן מהדרין המגדלת פרי הדר, זיתא העוסקת בשמן זית, שטיבל מתחום הקמח וספא קוסמטיקס.
מנהלת הפיתוח העסקי וענף המזון והמשקאות במכון הייצוא, מיכל נאמן, אומרת כי ישנה פתיחות הדדית הולכת וגוברת מצד חברות המזון הישראליות לייצא לסין - בד-בבד עם הדרישה הגדלה למוצרי מזון ויין מערביים במדינה הגדולה באסיה.
החברות יתמקדו בעיקר בהצגת מוצרי פרמיום - מוצרי איכות ומוצרים יוקרתיים. באירוע בחסות שגריר ישראל בסין, ד"ר יהוידע חיים, יוגשו רק יין ואוכל ישראלי ויוזמן קהל מקצועי בלבד שבו מפיצים, סוכנים וקניינים בתחומים הרלוונטיים. יצוין כי סין הפכה לאחת מ-10 צרכניות היין הגדולות בעולם, עם כ-564.2 מיליון בקבוקים לשנה כיום. עד לשנת 2010 צפויה הצריכה לגדול בכ-35.5%, בין השאר עקב התרחבות מעמד הביניים.
יצויין, כי במחצית הראשונה של 2007 גדל ייצוא המזון והיין לסין בכ-37%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ-19 מיליון דולר. בשנה שעברה הגיע ייצוא זה לסין הסתכם לכ-29 מיליון דולר, עלייה של כ-76% בהשוואה לשנה הקודמת.