עיתון הארץ, הכולל את העיתון הכלכלי TheMarker, מגלה בפעם השנייה ברציפות, את מספר המנויים המשלמים שלו, העומד על 63,512 מנויים ומשקף גידול של כ-5.63 אחוזים, בתקופה שבין החודשים ינואר עד יולי 2007.
הנתון שעליו מדווח הארץ, מבוסס על נתוני מכירות המנויים ומשקף רק את כמות המנויים המשלמים ולא את כמות העותקים המודפסים, שנעה בין 73,000 עותקים בממוצע ביום חול לבין 97,000 עותקים בסוף השבוע.
נתונים אלו עולים מתוצאות הבדיקה החיצונית של נתוני המנויים והתפוצה, שערך עבור העיתון משרד רואי חשבון סומך חייקין KPMG.
הארץ Online נמנע משקיפות
הארץ הינו העיתון היחיד בו ננקטת מדיניות של שקיפות בנתונים, עבור ציבור הקוראים וציבור המפרסמים, כעיתון היחיד שמפרסם את נתוני המנויים שלו.
עם זאת, "הארץ Online", אתר האינטרנט של הארץ, נמנע מלפרסם את מספר גולשיו. כך נוהגים גם שאר האתרים, למעט אתר Nfc שנוהג שקיפות מלאה באשר למספר הגולשים הייחודיים ("יוניקים") ומנויי הניוזלטר.
לאחרונה, זכה TheMarker בפרס ה"אפי פלטיניום" בתחרות הפרסום והשיווק האפקטיבי Effie Awards 2007, עבור בניית המותג הכלכלי החזק בישראל במהלך חמש השנים האחרונות. מאז השקת העיתון הכלכלי בינואר 2005 ועד מחצית שנת 2007, גדל מספר המנויים של עיתון הארץ בכ-20%.
בנוסף, במעבר ממוסף "הארץ-כלכלה" לעיתון הכלכלי, בין השנים 2004 ל-2006, עלתה התפוצה הנמכרת של העיתון (ימי חול ושישי) ב-15%, המשקפת עלייה של פי שלושה מהיעד שנקבע למהלך ההשקה.
כמו כן, חלה עליה של 50% בהכנסות מפרסום ב-TheMarker בהשוואה להכנסות מוסף "הארץ-כלכלה". תוצאה זו מנוגדת למגמות השוק, שכן על-פי נתוני איגוד המפרסמים, במהלך שלוש השנים האחרונות, חלה ירידה ריאלית בהכנסות מפרסום בעיתונות הכתובה.
כפי שפרסמנו כאן לראשונה, TheMarker מספק תכנים גם לחינמון החדש של שלדון אדלסון - ישראל היום.
מנכ"ל איגוד המפרסמים הביעה תקווה כי מהלך השקיפות שנוקט הארץ יהווה סמן לעיתונים יומיים נוספים. לדברי תלמה בירו, ישראל היא המדינה המתקדמת היחידה בעולם שאין בה ביקורת אובייקטיבית חיצונית של תפוצת עיתונים.
"אנו מצפים לשלב הבא שבו עיתונים נוספים יצטרפו ליוזמה ויציגו ביקורת תפוצה מלאה שתכלול לא רק את מספר המנויים, אלא גם את כמות העיתונים הנרכשים בנקודות המכירה". מנכ"ל עיתון הארץ, יוסי ורשבסקי, אמר כי "פעילות זו נערכת בתאום ובעידוד של איגוד המפרסמים בישראל, בשאיפה לעגן סקר מדיה ייחודי עבור העיתונות המודפסת, שיהיה מתואם עם ביקורת התפוצה של האיגוד".