|
החברה לא יכולה להיענות לביקוש ללא זכויות טייס
|
|
|
|
|
חברת התעופה ק.א.ל (קווי אוויר למטען) הגישה בקשה לפתיחת קו טיסות מטען סדיר מישראל למוסקבה. החברה עוסקת בביצוע טיסות מטענים - ובעיקר מטען חקלאי. הבקשה הוגשה בעקבות הביקוש ההולך וגובר להטסת מטען לרוסיה, וק.א.ל טוענת כי היא אינה יכולה לתת לו מענה בשל היעדר זכויות טייס.
בשבוע הבא יתקיימו במוסקבה שיחות בין רשויות התעופה של ישראל ורוסיה על הרחבת הפעילות האווירית ההדדית של שתי המדינות - הן בתחום טיסות הנוסעים ובמיוחד בתחום המטען. מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, ומנכ"ל רשות התעופה האזרחית, אודי זוהר, מנהלים בימים אלה דיונים מקצועיים אודות הרחבת הפעילות בקו התעופה המרכזי הזה.
מנכ"ל ק.א.ל, יצחק טובלי, מסר שהמו"מ עם הרשויות במוסקבה הוא "הזדמנות למשרד התחבורה לאפשר פתיחת קו מטען סדיר של ק.א.ל למוסקבה, אשר יביא להגדלת היקף היצוא מישראל לרוסיה ולהוזלה משמעותית של התעריפים שהיצואנים נדרשים לשלם כעת תמורת ההובלה". הוא טוען ששינוי דומה התרחש ביעדים אחרים שאליהם טסה חברת ק.א.ל.
לאחר קבלת האישור, בכוונת ק.א.ל לקיים טיסת מטען סדירה שבועית אחת לפחות למוסקבה, ובכוונתה אף להרחיב את מספר הטיסות בהתאם לביקוש.
ק.א.ל מטיסה למעלה מ-20% מהמטענים שעוברים בשדה התעופה בן-גוריון. היא טסה באופן קבוע לליאז' שבבלגיה ולניו-יורק, ובמקביל מבצעת הטסות מיוחדות ליעדים אחרים. בבעלות החברה מסוף מטענים בליאז' שמשמש בסיס להובלה יבשתית בכל רחבי אירופה.